Kuinka käyrä salibandy mailan lapa saa sääntöjen mukaan olla enimmillään???

Avainsanat: salibandy lapa maila säännöt

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.12.2008 - 21:27

Sääntöjen mukaan lapaa saa käyristää enintään 30 mm. Käyryys mitataan lavan ja alustan välisestä tyhjästä tilasta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.12.2008 - 21:32

www.google.fi/url?sa=t&s...VPQamg9_Pw

Mailan käyristäminen

Mailan lapaa kannattaa käyristää hieman. Pallon hallinta paranee ja laukaukset lähtevät tarkempaa ja lujempaa. Sääntöjen mukaan lapaa saa käyristää enintään 30 mm. Käyryys mitataan lavan ja alustan välisestä tyhjästä tilasta.

Käyristäminen tapahtuu kuumentamalla lapaa kuumailmapuhaltimella tai lämpölevyn päällä kunnes muovi notkistuu. Varo kuumentamasta liikaa, ettei muovi sula. Kuumennettu lapa köyristetään haluttuun muotoon käsineet kädessä ja jäähdytetään heti kylmän vesihanan alla. Lapaa ei saa koskaan käyristää kylmänä, sillä silloin muoviseos rikkoutuu ja lapa löystyy.

Koulumailoja kannattaa käyristää vain loivasti, jolloin se sopii mahdollisimman monen käyttäjän käteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2008 - 18:24

30 mm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.01.2009 - 00:49

300mm tai kaksi sormea päällekkäin saa mahtua lavan alle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.01.2009 - 17:38

30mm tosin mulla oli 45mm :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.01.2009 - 17:39

veivasin kerran koko kentän läpi ja veskan kans, sit tuomari tuli kattoo mun mailaa...sain ottelurangaistuksen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.02.2009 - 18:20

3cm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.04.2009 - 14:00

30mm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.04.2009 - 20:31

mut mitataanko se lavan käyryys siitä maasta siihen lavan ylä- vai alareunaan??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.04.2009 - 21:53

Ja onko kupinkin sallittu syvyys 30mm?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.04.2009 - 15:38

mut mitataanko se lavan käyryys siitä maasta siihen lavan ylä- vai alareunaan?? <-- alareunaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.04.2009 - 14:13

30mm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.04.2009 - 16:21

Ois kiva jos joku sais sen tiedon jostain varmana ku tässä koko ajan väitellää että se on 30mm... eiku se on 300mm.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.05.2009 - 21:57

3cm se on, anteeksi tämä menee aiheen sivuun hiukan. Mutta, onko siihen sääntöjä jos on repinyt esim. minä exelin mailasta nämä tarrat irti ja pari omaa lisäsin, voiko tämä jossain turnauksessa johtaa sanktioihin? :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.05.2009 - 19:04

3cm