Minkä suomalaisen iskelmän lause tai sanonta on erikoisin tai omituisin.

Itse olen miettinyt Simo Silmun esittämänä "Mä putoan" -sanontaa joka toistuu kappaleessa sen sata kertaa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.12.2008 - 23:14

Mä joka päivä töitä teen
Säv: Matti Ruohonen
Sanat: Veli-Pekka Lehto

"Mä joka päivä töitä teen, joka ainoa aamu seitsemäksi meen. Sen kaiken teen mä siksi vain, koska, kulta, sä jaksat olla mun omanain. "

Naisen rakkauden tähdenkö mies käy töissä? Onko tämä rakkaudentunnustus vai syyllistämistä? Saa mun puolesta mennä töihin vasta kymmeneltäkin....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.12.2008 - 21:39

Miulle ei nyti tähän hättään tuu mieleen mitään mitä oisin jäänyt kappaleissa ihmettelemään, mutta kyllä niitäkin on mutta muisti pätkii.. - - - Pistin tuohon Yölintujen biisistä 'Mä putoan' kipaleen kertsin sanat. Ymmärtäisin tuon putoamisen silleen että hää 'putoaa uneen' ... :)

mä putoan uniin kauneimpiin ma putoan uniin kauneimpiin
hetkiin menneisiin hetkiin menneisiin
kun kanssas olla sain KUN kanssas olla sain
taas katoan, öisiin maisemiin taas katoan, öisiin maisemiin
päiviin eilisiin, yhteisiin unelmiin päiviin eilisiin, yhteisiin unelmiin
mä putoan ma putoan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2008 - 21:53

Jos tuntuu tylsältä kuten minustakin että kappaleessa ei ole sanomaa vaan kertosäettä toisen perään.Kaivakaa jostain Juice Leskisen puhelinpylvään sielunelämä.On kertosäe mutta ko. aiheesta voi tehdä asiallisen sanoituksen! Kukapa muu tuohon olisi pystynyt?

Lisätty: 03.12.2008 - 21:56

Entä Matti ja Teppo.Mä näitä samoja polkuja tallaan... jos rakkaani SEISOT mun vierelläin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2008 - 11:19

Viideltä saunaan ja kuudelta putkaan seon työmiehen että silleen .Nainen poliisi ja taxi niitä tarvitessa.....no tuli ajatuskatko.

Lisätty: 04.12.2008 - 11:21

nää nyt ei ollut mitään erikoisia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2008 - 21:13

Fiilaan ja höylään ja rakastan vain, fiilaten ja höyläten munin aamuun asti ain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2008 - 14:15

En ole koskaan tajunnut Lauri Tähkän sanoituksia vaikka kappaleet ihan meneviä ovatkin..

Mun täytyy rakastaa nää elämät roskiin.. Ei kauneus oo rumuutta kauniimpaa
ruma on kaunis ja kaunis rumaa
Jos ruma on suoraa ja kaunis väärää
kuka kauniin säätää ja ruman määrää

Ehkäpä aivoni ovat vain liian yksinkertaiset tuollaiseen sananvääntelyyn :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2008 - 12:13

vähän vanhempi, mutta aina yhtä koskettava juttu:

.. kyyn eleitä simissäs nään rakkain ...