Onko valperi Napsu riippuvainen? Onko???

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.12.2008 - 20:24

Riipuvainen vai ei?
No jos on, niin samoilla kriteereillä meitä on melko monta.

Hyvä vai huono juttu?
Arvelisin että Napsu-riippuvuus (jos sitä nyt sitten ollenkaan onkaan), on yksi niitä maailman harmittomimpia riippuvuuksia.

Erään määritelmän mukaan riippuvuus on haitallinen tapa, jos siitä luopumisen tuska on suurempi kuin siinä pysymisen tuottama ilo.

(alla pari muuta täsmennystä siihen mitä tarkoitetaan riippuvuudella)
________________________________

Riippuvuus eli addiktio (lat. addictio, jättäminen jonkun valtaan) voi olla riippuvuus jostakin aineesta, tavasta tai tilasta, joka ilmenee tiettyjen tunnetilojen toistumisena ja tiettyjen toimintojen toistamisena. Riippuvuus voi olla haitallista tai haitatonta, henkistä tai ruumiillista.

Psyykkinen riippuvuus on henkilön johonkin asiaan liittyvä tottumus, josta on hankala päästä eroon. Esimerkiksi internetiä pitkään ja runsaasti käyttäneelle saattaa käytön lopettaminen tai rajoittaminen olla vaikeaa, jolloin voidaan puhua psyykkisestä riippuvuudesta, Internet-addiktiosta. Toinen esimerkki on peliriippuvuus

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.12.2008 - 19:22

Kuka on riippuvainen mistäkin.Kiitos valperille varsin tyhjentävistä ja asiallisista vastauksista.Hän paneutuu syvällisesti kysymyksiin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2008 - 19:37

Mistä moinen kysymys?, valperi ei tosiaankaan mielestäni ole napsuriippuvainen, hyviä kysymyksiä ja vastauksia ja harvemmin kuin joltain muilta, eli harkintaa/aikaa on käytetty sekä kysymyksiin että vastauksiin.

Lähteet:
napsukokemukseni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2008 - 20:20

Jos Valperi on riippuvainen voi toki silloin sanoa samaa monesta muustakin napsulaisesta.
Valperi ei tosiaankaan ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2008 - 20:34

Kuules kysyjä oletko sinä itse riippuvainen siitä mikä sinusta tuntuu mukavalta?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2008 - 21:25

outo kysymys.. kaikki vastaajathan täällä on aktiivisia napsulaisia, mutta mistään napsu riippuvaisuudesta ei varmasti voi puhua..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2008 - 07:53

No, ei kai sentään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2008 - 10:37

happamia, hyvä anonyymi, niin happamia ovat pihlajanmarjat, eiks vaan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.12.2008 - 16:02

Ei oletettavasti ole, mutta jos olisikin, niin mitä ihmettä se vaikuttaisi näihin Napsun kysymysten ja vastausten esittämiseen. Valperi saa olla Valperi ja vaikka asua Napsussa jos haluaa, ellei ylläpidolla ole mitään sitä vastaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2008 - 17:01

Kummallinen kysymys. En tiedä kuka on riippuvainen enkä todellakaan lähtisi edes keskustelemaan jonkun napsulaisen riippuvuuksista. Sellainen ei ole asiallista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2008 - 13:46

Napsuriippuvuus, siinäpä jännittävä käsite! Epäilen vähän, ettei kukaan täällä napsussa ole erityisen riippuvuinen. Joku tosin saattaa saada jostain napsulaisesta sellaisen kuvan jos tämä vaikkapa vastailee aktiivisesti kysymyksiin. Mutta itsekin aina silloin kuin ehdin koneelle niin käväisen täällä katsomassa mielenkiintoisia kysymyksiä ja vastailen niihin parhaani mukaan, enkä näe tätä riippuvuutena. Tosin joskus ulkomaanmatkan jälkeen tulee hengailtua täällä vähän liikaakin kun pitää kirjata kaikki matkakokemukset ylös, mutta se vaihe menee parissa viikossa ohi. Sitäpaitsi saisit Anonyymi olla kiitollinen, sillä mitä enemmän täällä on aktiivisia napsulaisia sen lyhyemmässä ajassa ja sitä monipuolisempia vastauksia saat kysymyksiisi :)