Kuuluuko Joulunaikaanne aito luonnonkuusi,aito muovikuusi vai ei kuusta ollenkaan?

Avainsanat: joulunaika

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.12.2008 - 21:34

mikäli meillä on kuusi, niin kyllä se omasta metsästä käydään kaatamassa, silläkin uhalla, että kissat karistaa kaikki kuusen neulat, kiipeämällä puuhun:). samalla tietysti kaikki koristeet pitää tiputtaa ja piilottaa ja pallot on erityisen kivoja leluja. siis aito... mutta kyllä löytyy pienempi tekokuusikin...

Kysyjän kommentti

Toivottavasti siitä on Jouluiloa kessoillekin!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.12.2008 - 15:12

Ei kuulu aito kuusi, koska olen kuuselle allerginen, ja muovikuusta en halua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2008 - 15:21

JOS OLISIN PERINTEIHIN MENESTYKSELLÄ ONNISTUNUT NIIN OLISI AITO KUUSI. NYT VIETÄMME 1 KERRAN JOULUN POIS KOTOA JOTEN AJATTELIN ETTEI KUUSTA LAINKAAN.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2008 - 15:40

Jollei aitoa kuusta löydy tontiltamme niin sitten aitoja katajan- tai männynoksia isoon lattiamaljakkoon. Aitoa tavaraa sen pitää olla näin maaseudulla.

Ja kuivuneena luonnontuote haketetaan ja laitetaan kierrätykseen kompostiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2008 - 15:46

täytyyhän sen aito kuusi olla sisäälä ja ulkona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2008 - 16:38

Aito kuusi ja vieläpä näin kaupunkilaisittain katsottuna eksoottisesti metsästä haettu sellainen olla pitää. Perinteen säilyminen on tärkeintä, ei väliä niinkään sillä onko kuusi enemmän vai vähemmän toispuoleinen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2008 - 16:58

Aina ja ehdottomasti luonnonkuusi;"minähän en mitään muovikuusia kotiini hanki ikinä", ja kuinkas kävikään, noin viisi vuotta sitten siirryttiin ns. muovikuuseen, koska ovat helppohoitosia, monivuotisia ja nykyään niin aidon näköisiäkin, et moni jopa luullut aidoksi kuuseksi (eikä sellasia tekeleitä kuin aikoinaan niiden tehdessä tuloaan), ja nykyäänhän saa myös kuusen tuoksua ostettua, jolloin sekin luonnollisuus saadaan hoidettua ja plussana vielä se, ettei enää, niinkuin ennen, juhannukseen asti löydy kuusenneulasia huushollista... Kaikki ovat olleet tyytyväisiä tähän aitoon tekokuuseen, niitähän löytyy jos jonkinmoisii, tarvittee vaan valita se paras/luonnollisin, tänään tätä mieltä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2008 - 17:00

Miun Äipällä maalla on aina aito luonnonkuusi ja meitillä tääl keskustassa vaikka omakotitalossa ollaan, niin on joko muovikuusi tahi ei kuusta lainkaan.. Kah kun meitillä on pienet huoneet niin aito kuusi ei mahtuis mihkään, muovikuusi onpi vähän pienempi juups.. Ja aitoo kuusta ei hirveen pientä viittis ottaa. Mutta kuusi pittee olla jokatapauksessa jossakii, meikii kuitennii Äipällä ollaan melkkest joulunpyhät, niin siel sitten pääsen kuusta ihailemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2008 - 17:04

Itse kaadan kuusen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2008 - 17:53

aito ja ainut oikea

  Ilmoita asiaton vastaus
J-A
Vastattu: 03.12.2008 - 18:48

meillä on aito kuusi aina jouluna :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.12.2008 - 18:51

Nykyisin ei minkäänlaista kuusta kuulu jouluun, kun sen joka aamu sai nostaa uudelleen pystyyn, koristella uudelleen ja vielä siivota vedet lattialta aina vain uudelleen. Kissa kun pitää omat karkelonsa sen kuusen kanssa joka yö. Siispä ilman kuusta on oltava. Käyn naapurissa katsomassa ihka aitoa muovikuusta. Kaikkeen tottuun, jopa ilman kuusta olemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2008 - 19:01

Ehdottomasti aito..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2008 - 20:55

Aitoa kuusta tarjotaan joka joulu. Ei kelpaa, koska inhoan sen koristelua ja varsinkin riisumista.
Muovi kuusi on kellarissa ja se on ruma ja siksi saa siellä pysyäkkin. On oltava ilman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2008 - 01:17

luonnonkuusi, eihän niistä tekojutuista saa edes neulasia imuroitavaksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2008 - 08:00

Tekokuusi meillä on, mutta on oikean kokoinen ja kaunis sinällään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2008 - 13:28

Maalla saamme lahjaksi kuusen, aidon tietysti. Toki omaakin metsää on talon ympärillä mutta eräs maanviljelija haluaa lahjoittaa kuusen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2008 - 21:20

Muovikuusi ollut jo useamman vuoden käytössä, ei tarvitse neulasia imuroida.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2008 - 22:28

Kyllä ihan aito ja kaunis kuusi löytyy ihan läheltä itse kaatamalla.

Lähteet:
Oma maa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 15:52

Ehdottomasti aino kuusi, se tuoksuu ja tuo joulun tunnelmaa