Montako päivää vuodessa enimmillään voi sairastaa täydellä palkalla jos kyseessä ei ole tapturma ja kuinka se onnistuu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.12.2008 - 00:16

riippuu minkä sopimuksen piirissä olet, parhaimillaa se taitaa olla 60 päivää, onnistuminen tieysti edellyttä että olet todella sairas ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.12.2008 - 04:25

Työehtosopimuksesta näet mustaa valkoisella mitä on sovittu sairausajan palkoista. Työpaikallasi on ainakin palkanlaskijalla, työsuojeluasiamiehellä ja luottamusmiehellä sellaiset pumaskat.

Palkalliseen sairauspoissaoloon vaaditaan yleensä lääkärintodistus. Ehkä pari päivää kestävään vatsa- tai flunssatautiin riittää terveydenhoitajan kirjoittama lappu laajemman epidemian yllättäessä.

Lähteet:
Oma kokemus palkanlaskijana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2008 - 05:57

Enimmillään 60 ja kuten valperi toyesi se ei ole onnesta kiinni vaan sinun sairaudesta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.12.2008 - 12:09

Täyden palkan saat. Jos esim. sairastut ennen irtisanomista tai irtisanomisen aikana, saat 0,5 vuotta sairaslomaa, sen jälkeen siirryt ns. kelan sairaspäivärahalle. Tietenkin lääkärintodistus pitää olla.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2008 - 13:34

Suunittelisit mieluummin kuinka pysyä terveenä koko vuoden!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2008 - 17:40

Mie olen vähäviisaan kanssa samaa mieltä, että jotta terveenähän tässä yritettään pysyä. Meitin töissä minnuu risoo jotkut työkamut, kun hee 'teensketelevät sairaampia' mitä ovatten ja ottavat pienistäkin asioista saikkuu.. Omapahan on asiansa,mutta meille muille se teettä kyllä urakointia hommissa..

Toivottavasti sie öö anonyymi tykkäät töistäsi, etkä yritä olla 'kippee' jotta saikkua saisit töistä.. Oikeet kivut ja sairaudet on eri asia tietenkin :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2008 - 07:34

Terhin ja Vähäviisaan kanssa samaa mieltä.

Niksautin nilkastani nivelsiteet taannoin, jouduin sairaslomalle 4-viikoksi. Ystävättäreni tokaisi: " Voi kun minäkin joskus saisin sairaslomaa, ettei aina tarvitsisi mennä töihin"
Ei mennyt kuin n. kuukausi ja hänellä todettiin rintasyöpä. Ystävättäreni sanoi:"En nyt kyllä ihan tätä tarkoittanut" Hän ei koskaan parantunut syövästään, menehtyi ja ennen sitä oli sairaslomalla ainakin vuoden.