Miksi suomessa on niin paljon puolueita?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.11.2008 - 19:32

Pitäisikö mielestäsi olla yksipuoluejärjestelmä.Eikö ole hyvä että on valinnanvapaus ja mahdollisuus.

Lähteet:
Ei poliitikko

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.11.2008 - 21:56

kun meillä nyt on sellainen järjestelmä, että voit vaikka itse perustaa uuden puolueen jos et ole tyytyväinen vanhoihin (ja yrittäjiäkin aina näyttää löytyvä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2008 - 06:05

olisko mallia yksipuolue järjestelmästä vaikka itänaapurin menneiltä ajoilta.Eipä paljon houkuttele

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2008 - 08:32

Miksei saisi olla? "Uudet puolueet" ovat usein tähdenlentoja eli sytttyvät ja sammuvat.

Lisätty: 04.12.2008 - 13:44

Johtuu pitkälsi mielipide-eroista. Ihan jokaisesta pienestä finessistä johtuen ei uutta puoluetta kuitenkaan kananttaisi perustaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2008 - 13:48

demokratia juontuu monista eri mielipiteistä, polyteknisesti Ranskan sodat oli jo voitettu ennenkuin alkoivatkaan.

Lisätty: 01.12.2008 - 14:05

liittyy euroopan historiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2008 - 18:54

Parempi vaan niin on paljon valinnanvaraa ja saa valita itselleen juuri sen omia mieltymyksiä vastaavan. Toisaalta puoleita ei saa olla liikaakaan ettei käy niin kuin Saksalle kävi joskus maailmansotien aikaan. Tällöin puolueita oli niin paljon että puoluejärjestelmä kaatui ja natsit kaappasivat vallan.. Ja kaikkihan tietävät mitä siitä seurasi.

Juuri kävin tekemässä yhteiskuntaopin kokeen, jäi siitäkin näköjään jotakin päähänkin.. :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2008 - 13:10

Merkittäviä ei ole montaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2008 - 13:15

kaikki potee pätemisen tarvetta, hyvä että siihen on mahdollisuus