Huolestuttaako koronapandemiatilanne? Jos huolestuttaa, niin miten handlaat arkipäiväsi ja varaudutko tulevaan jollain tavalla?

Avainsanat: korona pandemia kasomaski käsidesi turvaväli aikainen hoitoon hakeutuminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Paras vastaus

Vastattu: 21.08.2020 - 14:20

Olen huolissani toki koronaan sairastuneista, riskiryhmäläisistä etenkin, mutta ennen kaikkea mietin yhteiskunnallisia vaikutuksia, jotka pandemian hallinnan kannalta on nähty tarpeellisiksi. Taloudelliset vaikutukset lomautusten ja irtisanomisten vuoksi, yrittäjien ahdinko. Yksinäisyyden korostuminen ja mielenterveysongelmat neljän seinän sisällä. Keväällä huoleni oli suuri niistä koululaisisita, joiden turvapaikka koulu on - kaikilla se ei valitettavasti ole koti. Toivotaan, ettei kouluja tarvi sulkea enää nyt syksyllä, sillä eriarvoisuus korostuu myös etäkoulussa; mm. vanhempien tuki, opettajien aktiivisuus, laitteet ja ihan yksinkertaisesti ruokahuolto.

Itse pesen käsiä ja pidän turvaväliä. Teen töitä kotoa. Haaveilen reissusta kaukomaille. <3