Miksi aikuinen kissani pureskelee tavaroita, esim wc:n vesiletku, sähköjohdot yms...?

Avainsanat: käytöshäiriöt

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.11.2008 - 19:53

olisko ihan vaan tekemisen puutetta. lisäät aktiviteettia kuten raapimispuita ja leluja.. meillä tehdään silloin tällöin ihan samaa, enkä usko että mistään käytös häiriöstä on kyse. palisanteri laittoikin jostain suihkeesta vinkkiä, eli luontainen kissa karkote, jota voit suihkuttaa huoletta niihin paikkoihin mihin et halua kissasi koskevan. mutta tämä vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä, yksi suihkaus kun ei riitä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.11.2008 - 15:15

Enpä tiedä perussyytä käytöshiriöinin.Meidän 12 vuotias kissa pureskelee johtoja pahvilaatikoita.Onneksi postin tuomat laskut ovat erittäin haluttuja :).Tämä on sisäkissa niin olisikohan hampaiden hyvinvoinnin takia pureskella jotain.On myös usein pahanteossa eli raapimapuu ei kelpaa vaan matot ja sitten katsoo että kiinnittikö kukaan huomiota.Tuo sähköjohtojen pureskelu vähän pelottaa että joskus TV on pimeä ja kissa paistunut kypsäks tullessamme kotiini.

Lisätty: 29.11.2008 - 00:49

Tota suihkejuttua pitänee kokeilla ainakin kuljetuslootaan.5min lähdöstä ja paskantaa.aja sitten tunti vaikka on ilmastointi.ei kun mökillä kissa järveen ja varmasti löytää kuivatuspaikat että on takkuinen ja risuinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2008 - 17:33

Ehkäpä pitäisi käyttää eläinlääkärillä,jos vaikka olisi joku fyysinen sairaus.
Jos nämä ongelmat tulleet iän myötä.

Tuolla onj oku suihkejuttu:
www.unelmalemmikit.net/kaupp....php?p=764

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2008 - 20:12

vissiin sama tauti kuin likan marsulla, käyttäytyy ainakin samalla tavalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2008 - 17:38

meillä taas isompi kissamme juo suihkun vesi osasta vettä.Siissiitä mistä suihkusssa tulee vettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2008 - 00:13

En tiedä miksi, mutta sivele niihin etikkaa niin ei muuten pure toista kertaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.12.2008 - 14:04

koska sillä on tekemisen puutetta1sinulla ei todennäköisesti ole sille tarpeeksi virikkeitä!laita vaikka raapimapuu ja tuoliin kiinni jokin roikkuva esine millä kissa voi leikkiä.jne