Mitä mieltä olet Suomen turvallisuudesta tänään? Missä on nyt turvallista Suomessa liikkua?

Menneen perjantai-iltapäivän Turussa tapahtunut tragedia. Em. tapahtuman jälkiseuraamukset ja tapahtuneen jälkipuinti.

Lisätty: 23.08.2017 - 14:53

Valppaana voi silti Suomessa liikkuessa olla. Juuri torienkaltaiset paikat, joissa on paljon ihmisiä herättävät varmasi innostusta pahatekijöiden keskuudessa. Surunvalitteluni Turun tragediassa omaisensa menettäneiden ja tragediassa haavoittuneiden lähiomaisille.

Avainsanat: kaikki mahdolliset suomessa julkaistut uutislähteet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.08.2017 - 21:35

Vastaavat tapaukset tulevat varmasti lisääntymään maassamme. Täytyy toivoa että valtiovalta tekee kaiken mahdollisen, jotta epätoivotut henkilöt saadaan pois maasta, he juuri ovat niitä riskitekijöitä, enkä voi ymmärtää monien heille osoittamaa sympatiaa. Ei täältä syyttä kehoiteta lähtemään.

Kysyjän kommentti

Turvapaikanhakija/pakolainen on huonossa asemassa kantaväestöön nähden, joten näkemykseni on, että oli silkka sattuma, että ko. terrorisminmyönteinen teko tapahtui kotimaassamme. Kuitenkin em. kaltaiset tapahtumat voivat lisätä terrorismin uhkaa Suomessa. En kehoita välttämään maahanmuuttajia, koska jokainen käyttäytyköön pakolaisten läheisyydessä parhaalla mahdollisella tavalla. Toisaalta pyrimmehän me liikkumaan myös liikenteessä maltillisesti, joten miksi emme käyttäytyisi myös turuilla ja toreilla silmät ja korvat auki-tyylillä. Turvallisia elinpäiviä kaikille kotimaassa toivoen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.08.2017 - 11:26

Vaikka maamme ei enää kuulukkaan niiden valtioiden joukkoon joissa ei ole tehty terrori-iskua on täällä silti suhteelisen turvallista liikkua miltei missä vain. Minä en ainakaan aijo antaa pelolle valtaa ja rueta Turun stragediatapahtumien vuoksi pelkäämään liikkumista isojen kaupunkiemme kaduilla, lentokentillämme, tai muissa julkisissa, paljon ihmisiä houkuttelevissa, paikoissa. En myöskään ala Turun terrori-iskun vuoksi vältellä esim. suuria yleisötapahtumia, konserteja jne. Aijon yhä luottaa siihen että tuollaiset Turun kaltaiset tapahtumat eivät maassamme pääse toistumaan edes muutaman vuoden välein.