Ulkomaille ensikertaa yksin, minne mennä?

Olen 17-vuotias lukiolainen(tyttö) ja täytän Tammikuussa 18. Tarkoituksena on lähteä heti syntymäpäivänä. Matkakuume on suuri ja haluan lähteä yksin (koska ei ole kavereita) Olen ennen lentänyt vain kerran Saksaan, en yksin. En ole kovin rohkea mutta on semmoinen tunne että on pakko lähteä jonnekkin. Raha ei ole ongelma, olen ollut joka kesä töissä.

Avainsanat: yksin reissu ulkomaille yksin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

amu
Vastattu: 08.07.2017 - 02:22

odota hetki ja lähde kreikkaan, siellä ainoa ongelma voi olla että jäät sinne kun löytyy mies joka vie ja vikisee, vai miten se nyt oli ;)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.07.2017 - 16:06

Ajankohta huomioon ottaminen, niin siihen aikaan matka kannattaa suunnata joko Kanarialle tai Dubaihin, niihin on lyhyt lentoaika noin 6tuntia tai sitten Thaimaahan jonne lentoaika on noin 10-11 tuntia.Itse olen jo vuosia käynyt Kanarialla ja siellä on silloin meille sopivat säätkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2017 - 18:31

Jos itse olisin 18 vuotiaana matkustamassa ensimäistä kertaa yksin ulkomaille suuntaisin matkani johonkin sellaiseen maahan joka ei olisi kovin kaukana, jossa pärjäisin englannin kilellä ja jossa olisi suhteelisen turvallista. Tällaisia maita ovat esim. naapurimme Viro ja Ruotsi ja Norja, sekä Tanska. Kylmäähän niissä maissa saattaa olla tammikuussa, mutta (usko, tai älä) niin kyllä talvellakin näissä maissa voi kokea ja nähdä yhtä sun toista mukavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2017 - 21:05

Kohteeseen, joka on turvallinen. Ks. ulkoasiainministeriön sivuilta ko. maan turvallisuustilanne. Älä kuitenkaan lähde yksin ensimmäiselle reissulle, koska sinulla ei ole tuttua perhettä tms. kohdemaassa. Ota kaveri mukaan tai lähde valmismatkalle, johon sis. matkaopaspalvelut ja mahdollisuus osallistua retkille tms. Onnistunutta matkaa.

Lähteet:
oma kokemus matkailusta perheen kanssa