Mikä on mielipiteenne Thaimaan lennoista että Finnair maksaa vaan yhden yön majoituksen.Toki typerää lähteä ilman matkavakuutusta.

Itselläni on kyllä matka- ja matkatavaravakuutus jatkuvasti voimassa joka toimii myös suomessa, vaikka AY-vakuutus on olemassa, mutta ei mielestäni riittävän kattava.

Lisätty: 27.11.2008 - 21:11

Eikö lentoyhtiöllä ole velvollisuus majoittaa asiakkaansa jos ei voi toimittaa matkaa. Myöskin jos ei uskalla lahteä kohteeseen jossa on konflikti niin sekö ei ole matkan peruutuksen syy?

Avainsanat: matkavakuutus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.11.2008 - 11:00

Jokaiselle järkevällä ihmisellä ON matkavakuutus. Eli syy on ihan itsensä jos ei hoida vakuutuksia kuntoon, ei mitään aihetta valittaa. Säästää ei kannata väärässä paikassa. AY-vakuutukset ovat myös monta kertaa "sudenkuoppa", ne eivät kata kaikkea.
Ei mikään lentoyhtiö voi tietää mitä jossain maassa tapahtuu.

Lisätty: 28.11.2008 - 11:01

Thaimaassa on ollut levottomuuksia ties kuinka kauan eli epävakaat olot ovat olleet tiedossa. Jokaisen on harkittava itse minne menee ja koska. Siitä ei voi syyttää ainakaan Suomen valtiota!!!

Lisätty: 08.12.2008 - 08:15

En ymmärrä miltään kantilta tuota ettei oteta matkavakuutusta. Ei Finnairin eikä kenenkään muunkaan tarvitse tuonkaltaisen matkustelijan tyhmyydestä kärsiä. Finnairin muut asiakkaat sen käytännössä joutusivat maksamaan kohonneina hintoina, vähentyneinä tarjouksina lennoissa jne.
Kyllä itse kunkin on velvollisuus hoitaa omat asiansa.
Jos ihmiseltä palaa talo eikä ollut vakuutusta, kyllä siitä itse joutuu kärsimään, ei kukaan ulkopuolinen.
Varsovan sopimus on vastuuasioissa täysin yksiselitteinen.
Ja jos ei ole rahaa turvata matkaansa, on paras kyllä pysyä kotimaassa.

Kysyjän kommentti

Tosi on.Iselläni on matlavakuutus voimassa jatkuvasti.Ei maksa paljon ja hinta melkein sama on sitten 2viikkoa tai pysyvästi.AY-vakuutuksen korvaukset ovat mitättömiä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.11.2008 - 21:18

Jos tänäpäivänä matkustaa ilman vakuutusta niin minusta ei ole aihetta valittaa.Sekä onko finnair joku avustus järjestö maailmalla tapahtuviin asioihin liittyen?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2008 - 21:41

Olen sitä mieltä, että Suomen valtion ois pitänyt jo kieltää sinne lennot virallisesti ja näin ollen kaikki sais rahans takasin, (nythän ei pelkkä pelko sinne menemisest riitä peruutuksen syyks, ja höh), tms. On sitä pienemmissäkin konflikteis näin tehty, ja juuri nyt olis sen tarve, vai ootellaanko et mahd. joku suomalainen kuolis ensiks, ja sit vast katotaa....josko sit ehkä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2008 - 01:05

Se on tietysti siellä pienellä kirjoitetuissa teksteissä, tuo yhden yön velvollisuus, eli se on sillä selvä.

Kannattaa tutkia mistä muusta vakuutuksesta löytyy seuraavat yöt, mahdollisuuksia on useampiakin. Kaikesta onnelisinta tietysti olisi, jos sattuisi olemaan työmatkalla, silloin kaikki menot suoraan työnantajan piikkiin, palkka juoksee eikä tartte tehdä mitää !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2008 - 01:39

Se on se kuuluisa Varsovan sopimus jonka perusteella lentoyhtiöiden vastuita tällaisissa tapauksissa on rajoitettu hyvin pieniin korvauksiin.

Nykyään on myös muutamissa luottokorteissa 'ilmaisena' kylkiäisenä matkavakuutus joka toimii hyvin lentojen myöhästelyjen, kaapausten ja muiden vastaavien harmien sattuessa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2008 - 09:41

Finnairin pitäsi maksaa kaikki ylimääräiset päivät. Kaikilla ei välttämättä ole matkavakuutusta.