Mitä pyykinpesukoneesi tekee, kun koneesi käyttöikä on lopuillaan? Jos on kokemusta, niin vastailethan kysymykseeni.

On kokemusta ko. asiasta. Jos pyykinpesukone ei toimi kunnolla, niin pyykki saattaa jäädä likaiseksi jne. Ja on omaa kokemusta ko. asiasta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.03.2017 - 17:00

2 konetta olen omassa huushollissani laittanut manan majoille.

Eka kone halusi usein kyseisestä huoneesta pois, kun viimeinen linkous alkoi.Kone pomppi kuin arojänis ,eikä tahtonut pysyä paikoillaan vaikka päällä olisi istunut.Lähti sitten vaihtoon.

Seuraavaavasta kuului kesken pesun äänekäs KLONKS ,jonka jälkeen alkoi savua nousta ja lieskaa lyödä.Ei muuta, kuin virrat veks ja kone pihalle.Paloi se Candy sitten siellä ihan rauhassa....Palveli kuitenkin kovassa käytössä sekin lähes 10 vuotta.
Nykyinen kone ei ole osoitellut mitään ikääntymisen merkkejä,vaikka onkin jo 9 vuotta meillä pessyt.Merkkinä Siemens.
Yksin en pesukonetta koskaan jätä ,jos pyykit sisällä pyörii.
Käytän zeoliititonta pesuainetta, joka kyllä selkeästi pidentää koneen käyttöikää.Muista hyödyistä nyt puhumattakaan.

Kysyjän kommentti

Olipa niin hauska juttu, että tällä vastauksella saakin nyt sitten ykköspalkinnon.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.03.2017 - 14:48

Kun parikymmentä vuotta uskollisesti palvellut pyykinpesukoneemme joitain vuosia sitten päätti jäädä eläkkeelle se alkoi jättää aina vain useammin ja useammin pesuohjelmien linkoukset väliin. Näissä tapauksissa meidän oli käytävä laitamassa kone erilliselle linkousohjelmalle saadaksemme vedet koneesta ja pyykeistä pois. Sitä mitä nykyinen koneemme tule tekemään käyttöikänsä lopulla ei ole tietoa sillä koneen ohjekirjasessa ei kerrota niitä lainkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2017 - 21:29

Pyykinpesukoneeni ei tee yhtikäs mitään eikä pidä minkäänlaista ääntä, kun sellaista en omista :) Pesen pyykit taloyhtiön ilmaisessa pesutuvassa, jossa on kaksi isoa konetta, kuivausrumpu, mankeli sekä kaksi kuivaushuonetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2017 - 11:42

Pesukoneeni on ostettu 1988 ja pelaa edelleen hyvin, mutta oli se kyllä silloin kalliskin yli 500 euroa nykyrahassa. Jos kone alkaa aina ravistaa kovasti lingotessa on yksi sen neljästä rummun iskunvaimentajasta rikki, voi vaihtaa itsekkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2017 - 15:09

Edellinen kone "keitti" pyykit piloille hienopesuohjelmalla. Oli vanha laite, joten en yrittänyt korjauttaa, vaan ostin sovinnolla uuden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2017 - 13:36

Laitoin pyykit normaalisti kuivumaan, mutta kun sitten puin villapuseron päälle, niin se tuntui ja tuoksui jotenkin oudolta.
Toisesta hihasta oli palanut reilu viisi senttiä pois. Muuta vahinkoa ei tullut.
Parin koneen luukkua on saanut vähän nyrkittää, että käynnistyy, mutta se ei ole lopun oire.