Jos matkustat lomalle äkkilähdöllä, niin lähdetkö ihan minne tahansa vai valitsetko mieluisimman kohteen jollain perusteella?

Lisätty: 28.01.2017 - 19:09

Kysymykseeni ensimmäisenä vastannut tarkoittanee, että kaukokohteeseen, joka ei ole matkalle lähtevälle tuttu ennalta, niin ei kannata välttämättä matkustaa äkkilähdöllä. Seurueeni on kiinnostunut lähtemään aurinkolomalle, mutta 1/2 seurueesta on sitä mieltä, ettei Espanja tule välttämättä kysymykseen, koska ko. kohteessa ei ole heidän mielestään kyllin lämmin. Seuraillaan tilanteen kehittymistä. Lähetän tänne napsuun sitten terveiseni, mikäli sopiva tarjousloma löytyy.

Lisätty: 02.02.2017 - 22:37

Aurinkoista lomaa Inglesiin maurijuhanille.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.02.2017 - 19:40

Olen pyrkinyt äkkilähtöjä ottaessani matkustamaan tietyn budjetin rajoissa kohteeseen, jossa en ole aiemmin ollut. Pääsääntöisesti tämä onkin onnistunut hienosti. :)

Kysyjän kommentti

Hyvä kommentti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.01.2017 - 10:58

Valitsen sillonkin kun lähden äkkilähtölomalle kohteen jonkun syyn perusteella. En ole niin rikas että pystyisin matkutamaan ihan minne vain, milloin vain ilman hyvää syytä ja ottamaan näin sen riskin että matkustuskohde osoittautuu pettymykseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.01.2017 - 15:20

En mä ihan minne tahansa mene. Hutejakin nimittäin on tullut tehtyä ... kuten se yksi äkkilähtö Bulgariaan. Bulgaria on yksi paikka, jonne mä en mene enää koskaan
:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2017 - 22:20

Äkkilähdöllä, joka on hinnaltaan halvempi, kokeilen kyllä sellaisiakin paikkoja joihin en välttämättä listahinnalla lähtisi. Tottakai jonkinlaista seulaa silti käyttää, ei kai kukaan lähde minne tahansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.02.2017 - 12:06

Olen ollut äkkilähdöllä kaksi kertaa, ensimmäisen ja viimeisen. Kahden viikon lomalla jouduin asumaan kolmessa hotellissa, ainoa hyvä puoli siinä oli se, että koko ajan majoitus parani. Lomarytmini on nykyisin tälläinen, ensimmäiset ja viimeiset kolme viikkoa Kreetalla ja helmikuussa Iglesissä. Ensi viikolla taas Inglesiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2017 - 11:07

Kyllä äkkilähdölläkin valitsen kohteen sen mukaan, mikä oikeasti kiinnostaa ja esim. missä tosiaan on tarpeeksi lämmintä. Kun hinta on edullinen, kaiken ei tietenkään tarvitse olla ihan täydellistä, mutta tiettyjen kriteerien on silti täytyttävä.