Mitäpä mieltä olette jouluvaloista? riittääkö teille muutamat yksinkertaiset valot vai pitääkö olla jos jonkinmoista vilkkuvaloa?

lenkillä ollessa katselen aina toisten jouluvaloja ja miten ne on esim parvekkeelle tai pihalle aseteltu..

Avainsanat: jouluvalot valoletkut vilkkuvalot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.11.2008 - 13:50

Meillä on vain yksinkertaiset valot eli kynttelikkö ikkunalla. On jo laitettu jo paikoilleen pariin huoneeseen, tuo valoa pimeään vuodenaikaan.
Vilkkuvat ja säkättävät valot, värilliset etenkin, ovat kauhsitus minulle!
Maalla on myös sisäänkäynnin luona "valoketju" joka on ihan tavanomainen kirkkaan värinen (= väritön).

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.11.2008 - 10:29

meille riittää muutamat yksinkertaiset valot niin sisällä kuin ulkona.Minulla ottaa pattiin kaikki vilkkuvat valot. olen poltellut jo muutamia ns. jouluvaloja niitä kun laitetaan lasiastian sisälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2008 - 14:13

Elävää kynttilää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2008 - 15:49

Tuikku palaa tälläkin hetkellä pöydällä.Pitäkööt Amerikkalaiset mielestäni vilkut.Minulle riittää että ne toimii autossa. Joulukuusessa meillä on pieni valosarja.(Ei vielä).Kaupungilla näkee jos jonkinlaista valaistusta.Eli elävä kynttilä huolenpitoineen on paras.Parvekkeela lyhty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2008 - 15:54

vilkkuvat valot tuovat mieleeni että on jokin hätä, jotain on pahasti pielessä .... eli siis yksinkertaista tuikutusta, siitä se tunnelma syntyy ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2008 - 18:40

Pieniä valoja siellä täällä ja eriväriset lamppusarjatkin vielä menevät, mutta vilkkuvalot ja sellaiset kirkkaan siniset/punaiset/vihreät "valoputket" vai mikä lienee niiden virallinen nimitys eivät minun mielestäni ainakaan talviseen ulkomaisemaan sovi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2008 - 19:48

kyllä kaiken parhaan tunnelman tuo elävä tuli eli tuikkuja ja kynttilöitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2008 - 01:46

hillityn hallittu valaistus luonnon menetelmillä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2008 - 13:49

Kyllä ne tuikutkin ja kynttilät vilkkuva. Minulle ei elävätuliset kynttilät sovi, joten sähköisiä on. Kynttelikkö ja adventtitähti. Parvekkeella led valot sellaiset kylmän väriset tuli vahingossa ostettua joten niihin on nyt tyytyminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2008 - 22:00

Meitin pihassa on terassilla (yläparrussa) valkoiset bledvalot vai mitkä ne nyt on.. Sisällä on keittiönpöydällä valokynttelikkö (siis sähköinen). Olkkarissa onpi tuommoinen kaksi litraa tilavuudeltaan lasipurkki jossa onpi sisällä valot. Törkkäsin tuommoisen valopiuha hässäkän missä on eri värisiä lamppuja tuonne purkkiin ja tadaa oi mitkä jouluvalot ;)... Nuo kolme valoa riittänee tähän hätään, mutta voipi kyllä olla että ostan joskus lissee, mutta en tee pihastani kuitenkaan mitään valomerta, niinkusti esim. Ameriikassa on tapana oikeen musiikin kera, huh huh.. - - - Jouluvalot onpi ihan kivoja mutta tolkku se pittää olla niitenkii määrässä.. :D