Luotatko aina ystäviesi neuvoihin, kuin kirveen silmään? Ja, jos vastaat, että luotat, niin voin viestittää, miksi tämä ei kannata

Lisätty: 08.09.2016 - 15:43

Olen aika ajoittain ja ensimmäisen kerran jo pidemmän aikaa sitten miettinyt alan vaihtoa. Opiskellessani nykyistä ammattia, niin en uskaltanut luopua opiskelupaikasta sen vuoksi, kosken voinut olla varma, että pääsenkö opiskelemaan uutta ammattia.
Aikuisvuosina yksi ystäväni sanoi tämän tästä, ettei hänelle sovi silloinen ammatti, koska ko. ammatissa työskennellään pää-asiassa vuorotyöläisenä ja ystävä sanoi myös, ettei mieskään pidä em. asiaa hyvänä. Ystävä sitten hakeutui opiskelemaan uudelleen ja on sittemmin valmistunut uuteen ammattiin. Uusi ammatti tosin sivuaa ystävän vanhaa ammattia vahvasti. Korviini jäi kuitenkin soimaan vuorotyön haitat.
Toinen ystäväni sanoi heti, kun kysyin ystävältä, että mikä on restonomin palkka, koska halusin varmistaa tietooni tullutta palkkausasiaa. Ystävä sanoi siihen, ettei restonomin palkka kummoinen ole ja, että älä kuuna kullan valkeana ajattelekaan, että alkaisit opiskelemaan restonomiksi. Molempien ystävien tiedonanto jäi pitkäkestoiseen muistiini. Myös erään sukulaisrouvan neuvo oli em. neuvojen kanssa samaa kategoriaa.
Olen tehnyt pätkätöitä kauan ja paljon ja vain satunnaisesti pidempiä määrä-aikaisuuksia. Töitä olen aktiivisesti hakenut kauan ja osallistunut lukuisiin työhaastatteluihin. Pätkätyön palkkaus takeltelee nykyisin eikä pätkätöiden ansio riitä elämiseen.
Nyt päätin, että pyrin opiskelemaan uutta ammattia ja alaa. Alaa, josta minulle on jo puhuttu kielteisesti. Etukäteen en voi tietää, että tulenko valituksi opiskelijaksi ko. opinahjoon, mutta yritän päästä opiskelemaan ko. alaa ystävieni kielloista huolimatta. Yrittäkää tekin päästä elämässänne eteenpäin ja luottakaa omiin vaistoihinne enemmän kuin "hyvien" ystävien neuvoihin. Mol. ystäväni ovat vakityössä. Toinen uuteen ammattiin heti työllistyneenä ja vanhempi yhä samassa työssä kuin aikaisemminkin työnsä kielteisistä ominaisuuksista huolimatta.Tavataanhan sitä sanoa, ettei yrittänyttä laiteta.

Avainsanat: oma kokemus sekä parhaimpien ystävien neuvot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.09.2016 - 09:26

En luota ,muuhun ,kun itseeni,itse teen itseeni koskevat päätökset.Kotiasiat päätetään yhdessä ukkoni kanssa.Em yleensäkkään pidä mielipide automaateista,koitan pysyä heistä kaukana.

Lähteet:
oma kokemus

Kysyjän kommentti

Näin toimin jatkossa,

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.09.2016 - 12:56

En ole 75 vuoteen tarvinnut keneltäkään neuvoja elämääni liittyvissä asioissa, mutta voinhan niitä vielä tarvitakkin. Kyllä neuvot varmasti voivat olla tarpeen kun itse käyt jostain asiasta liian "kuumana".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2016 - 18:24

En luota sillä kukaan meistä ei ole erehtymätön ja osaa neuvoa toisia aukottomasti, ei edes rakkaat ystävät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2016 - 12:02

Neuvoa voi aina kysyä ystäviltä, mutta loppupeleissä itse päätän elämästäni ja olen oman tieni kulkija.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2016 - 18:52

Kuuntelen kyllä neuvoja, mutta itseäni koskevat asiat päätän itse.