Milloin kannattaa ottaa loparit omasta ammatista ja vaihtaa ammattia?

Lisätty: 05.09.2016 - 14:05

Hienoja vastauksia - kiitos.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.09.2016 - 17:51

Silloin viimeistään, kun olet tehnyt vuosikymmenet duunia johon olet täysin leipääntynyt, eikä duuni anna enää hyvää oloa. Ainoastaan lomat ovat työn kohokohtia, silloin kannattaa mennä peilin eteen ja funtsia mitä haluan elämältäni...itse lähdin opiskelemaaan ihmisläheisen ammatin ja vihdoin oikealla tiellä olen. Fiilis on todella hyvä, en kaipaa pätkääkään entistä duuniani.

Kysyjän kommentti

Nyt valinta osui ´Rintintinin vastaukseen. Kaikki vastaukset olivat kuitenkin paljonpuhuvia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.09.2016 - 00:20

Entisestä ammatista uuteen kannattaa vaihtaa viimeistään silloin kun ammatti jossa työskentelee ei enää tuota iloa ja mielihyvää eikä se tuo myöskään nautintoa, hyviä hetkiä elämään. Tällöin on aivan turha jatkaa entisessä ammatissa ja ajaa itseään niin lopuun, että masentuu ja tekee pahimmassa tapauksessa itsemurhan, tai ryhtyy vaikkapa vain purkamaan työpahoinvointiaan läheisiinsä heille tuiskimalla jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.09.2016 - 11:13

Alan vaihto ei aina ole niin yksinkertaista ja helppoa, mutta harkitsisin sitä viimeistään siinä vaiheessa, kun:

- töihin lähtö ahdistaa aamuisin ja työviikot tuntuu matelevan

- töissä ei halua, jaksa tai kiinnosta antaa täyttä työpanosta ja on suurimman osan ajasta "mulle on ihan sama" -fiilis

- on esim. asiakaspalvelu- tai hoitotyössä ja ihmisten kanssa kanssakäynti aiheuttaa kaikille lähinnä pahaa mieltä

Ja näillä tarkoitan jatkuvaa olotilaa. Kaikilla meillä on huonoja päiviä silloin tällöin. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2017 - 11:17

Hmm, minä en varmaan koskaan ole innolla aamusin lähtenyt töihin ja kokenut saavani sieltä paljon muuta hyvää kuin palkan... Olenko siis ihan väärällä polulla? Mutta miten perheellinen pärjää taloudellisesti, jos lähtee kouluttautumaan toiselle alalle eikä pysty/halua samanaikaisesti käymään töissä?