Onko joku käynyt Nizzassa sen typerääkin typerämmän terroriteon jälkeen ?Mikä tunnelma, kannattaako lähteä?

Lisätty: 10.08.2016 - 22:03

Lokakuussa mentäis, jos ei ihan apeaa ja terrorille alistuvaa tunnelmaa. Kiva paikka olisi käydä ja jos joku aikaisemminkin käynyt voisi vinkata mikä huomioitavaa, ihan mikä tahansa hyvä vinkki. Keskustabulevardi tulee olemaan hotellisijainti, ehkä ?

Lisätty: 11.08.2016 - 21:30

Joo kiitos vastauksesta. En tiedä miten olisin suoraan vastannut kannustukseesi eli onko tämä tämän sivuston oikea tapa, mutta sama linja.Jos antaa vaikuttaa (= terrori on tehnyt tahdotun vaikutuksen). Paljon matkustavien ystävienkin sekä maalaisjärjen perusteella nyt olisi turvallista muutenkin. Kiitos tosiaan vastauksesta.
Onko kellään mitään vinkkiä muustakin tärkeästä, huomioitavasta ?

Avainsanat: nizza

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.08.2016 - 12:47

Nizza on yksi niitä Euroopan "merkittäviä" kohteita , missä en ole koskaan käynyt, mutta en antaisi sen karmean terrori-iskun pelottaa itseäni. Päinvastoin; voi olla, että nyt Nizzassa on hyvin turvallista suurten varotoimenpiteiden takia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.08.2016 - 12:31

Ulkoministeriön (25.7. -16.päivätyssä matkustustiedoitteessa) kehoitetaan Nizzaan ja muualle Ranskaan matkustavia pitämään henkilötodistusta mukanaan. Maassa 2017 tammikuun loppuun saakka voimassa olevan poikkeustilalakien antamalla luvalla poliisi voi kysyä sitä missä ja milloin vain. Myös passi on oltava mukana maassa liikuttaessa. Maassa voimassa oleva korkein turvallisuusvalmius ja erilaiset tarkistukset voivat viivästyttää esim. bussien, junien kulkua. Tämä kanttaa ottaa Nizzanmatkallakin huomioon.