Huomenna 21.6.16 on erityinen päivä.Sitä voidaan kutsua vaikka nimellä Strawberry moon.Sanooko sinulle mitään?

Ja haluaisin todellakin olla Stonehengessä taas!

Avainsanat: kesäpäivänseisaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.06.2016 - 20:26

Huomenna on täysikuun päivä. Tällä kertaa tämä tapahtuma on siitä harvinainen, että silloin kuu jää ennätyksellisen alas horisonttiin ja näyttää harvinaisen komealta. Kuun valo puolestaan kulkeutuu tuolloin tavallista paksumman ilmakehäkerroksen läpi ja näyttää siksi punertavammalta kuin muulloin. Siihen taidat viitata Strawberry moon vinkilläsi.
Huomenna on myös kesäpäivänseisaus . Se on vuoden pisin päivä jolloin aurinko paistaa kohti kravun kääntöpiiriä eikä laske napapiirin pohjoispuolella lainkaan. Sen jälkeen yö alakaa taas pidentyä. Tämä kesäpäivänseisaus on yleensä juuri tämän vuotiseen tapaan 21.6. mutta voi joskus olla myös edellisen, tai seuraavan päivän puolella. Huomenna kesäpäivän seisaus koittaa virallisesti klo. 1:34.

Kysyjän kommentti

Se, että kesäpäivänseisaus ja täysikuu ovat samanaikaisesti, on hyvin harvinaista herkkua. Stonehengessä on mahdollista päästä aivan kivien luokse.Toki valvotusti. Tänäkin vuonna siellä oli hienot keskiyön juhlat. Rauhaa ja rakkautta.Olisimpa päässyt mukaan....\r\nKiitos vastauksesta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.06.2016 - 07:00

Tuttu ilmiö, nyt jo parina iltana kuu ollut todella komeasti esillä.