Haluaisin tietoja mukavista lämpimistä kohteista liikuntarajoitteiselle, joka matkustaa yksin? Kiitos kaikista vinkeistä.

Avainsanat: matkailu liikuntarajoite

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.04.2016 - 09:14

Hei! Valitettavasti minulla ei ole antaa täsmällistä tietoa kysymykseen, mutta annan sen tiedon, mikä minulla on. Riippuu varmasti kovasti liikuntarajoitteen laadusta, että mihin liikuntarajoitteinen voi ilman avustajaa matkustaa. Jos liikuntarajoite on pieni, niin myös matkat kaukolomakohteisiin voivat tulla kysymykseen. Ja, jos rajoite on laajempi, niin arvelen, että kaikki Euroopan rantalomakohteet, joista löytyy tietyt palvelut, niin tulevat kysymykseen. Jos olisin ko. tilanteessa itse, niin koettaisin hankkia tavalla tai toisella kotimaastakäsin itselleni avustajan tms. ja em. kaltaisessa tilanteessa voisin matkustaa miltei mihin tahansa, jos en kuitenkaan viidakkoon. Minun mielestäni esim. Puerto de la Cruzin tai Madeira eivät sovi liikuntarajoitteiselle, koska, ko. lomakohteissa on keskustan alueella paljon askelmia, rappusia ja kynnyksiä. Arvelen, että valmismatkanjärjestäjien velvollisuus on antaa matkallelähtijälle kaikki mahdollinen ko. asiaan liittyvä tieto. Mielestäni sellainen tieto ei ole riittävä, kun majoituksen kohdassa on maininta, että sopii liikuntarajoitteisille. Täytyyhän liikuntarjoitteisten päästä myös katsomaan nähtävyyksiä ja/tai heille täytyy antaa myös mahdollisuus osallistua joillekin retkille. Omasta kokemuksesta voin sanoa, ettei ainainen hotellillaolo ole lomailijalle mukavaa, jollei majoituskeskus ole valtava suuri ja kuljetus ko. keskuksen sisällä etukäteen järjestettyä ja hintaan sisältyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.05.2016 - 11:25

Teneriffan Los Christianoksen rannan tuntumassa olen itse työntänyt pyörätuolissa istuvaa. Siellä sai mennä pitkät matkat ilman mitään esteitä. Tosin paikka juuri äskettäin sai vähän ikävää julkisuutta. Olen samaa mieltä villevalon kanssa, että matkanjärjestäjien velvollisuus on antaa yksityiskohtaiset ja tarkat tiedot kustakin kohteesta. Vaadi se heiltä ja nauti matkastasi ! :)