Onko sinulla epämieluisia kokemuksia lentomatkasta? Ja, jos em. kokemuksia löytyy, niin kerrothan tarkemmin, että minkälaisia.

Lisätty: 22.04.2016 - 13:49

Ko. oli paluulento Phuket-Hki. Em. lennolla Intian valtameren loputtua ja Intian mantereen (vuoristo) yläpuolella sattui yllättävä tilanne. Lentomatkan alussa kuulutettiin, että turvavyöt on pidettävä suljettuina, kun istuu paikallaan ilmatilan vaihteluiden vuoksi. Noin 1/2-välissä kotiinpaluuta useat ilmakuopat yllättivät matkustajat. WC-tiloista ei saanut palata paikoilleen (n. 30 min.) ja kapteeni pyysi myös miehistöä istumaan paikoilleen. Pääsimme onneksi turvallisesti kotimaahan, mutta em. oli ainutlaatuinen ja epämieluisa kokemus.

Avainsanat: oma kokemus tietystä lentomatkasta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.04.2016 - 16:54

Välillä München-Bilbao, Alppien yllä tuli kunnon turbulenssi ja kone putosi reippaasti happimaskit tulivat alas, koneen takaosassa nuoret naiset saivat kunnon kirkumiskohtauksen.
Toisen kerran surullisenkuuluisan Spantaxin koneen laskeutuminen meni Helsinkiin saavuttaessa hieman pitkäksi, onneksi pysähtyi juuri ennen kiitoradan loppumista.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.04.2016 - 19:25

Paljonkin epämieluisia kokemuksia. Luulen, että lievä lentopelkoni alkoi Spantaxin lennosta Palma de Mallorca - Helsinki vuonna 1984. Spantaxhan oli listattu maailman "mustiin" lentoyhtiöihin onnettomuus ym. asioiden takia. Lähestyimme Helsinkiä ja kone alkoi laskeutua jossain huitsinnevadassa - siis Helsinki-Vantaan kenttää ei edes näkynyt. Tuntui, että koneen siivet hipovat kohta puiden latvoja. Ihmiset kiljuivat, lentoemännät juoksivat kuin päättömät kanat ja tekivät ristin merkkejä. Minä puristin penkin käsinojia varmaan rystyset valkoisina. Yhtäkkiä kone lähti jyrkkään nousuun - varmaan viime hetkellä - jne. Pääsimme kuitenkin perille ehjinä, mutta tärisin varmaan kaksi tuntia laskeutumisen jälkeen. Sittemmin Spantax meni konkurssiin :)
Runsas puolitoista vuotta sitten, kun lensin Tukholmasta Chicagoon, kone yhtäkkiä tippui Grönlannin yläpuolella. Se kesti vain muutaman sekunnin, mutta oli kamala kokemus. Otti mahan pohjasta. Kerroin vieressäni istuvalle sveitsiläiselle kaverille, että säikähdin ihan kamalasti. "Well, that was scary !", kaveri sanoi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2016 - 11:53

Ainoastaan yksi epämieluisa lentomatka on ollut ja sen aiheutti takana istunut pikkulapsi, joka potki ikävästi selkänojaan. Sanoin lapsen vanhemmille, mutta silti lapsi jatkoi potkimistaan :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2016 - 18:48

Ainut epämukava lentokokemukseni liittyy vuosia sitten sattuneeseen tapahtumaan paikkakuntamme kesäjuhlien yhteydessä. Olin tuolloin yleisöä lennättäneen helikopterin kyydissä kun sen yhteen rootteriin törmäsi lokki sillä seurauksella että kopteri heilahti voimakkaasti vasemmalle. Lentäjän onnistui oikaista kopteri ja ohjata se vaurioitta maahan. Näin me kyydissä olleet selvisimme tapauksesta pelkällä säikähdyksellä. Tästä tapauksesta ei minulle jäänyt onnekseni traumoja eikä tullut lentopelkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 23.04.2016 - 01:32

muutama sattumus on kohdalle osunut, tukholmasta lontooseen sassin kone oli lähes täydessä vauhdissa kiitoradalla, kun löivät jarrut pohjaan ja saivat pysäytettyä ennen kun rata loppui, punainen volvo tuli paikalle, tekivät jotain pari tuntia ja uudella yrityksellä homma onnistui ;)

toinen kerta viime vuonna turkista suomeen free bird lentoyhtiön koneella, kone alkoi kaarrella tallinnan ympärillä, laittoivat näytöt piiloon eivätkä sanoneet mitään, kohta tuli kuulutus että teemme välilaskun helsinkiin, päästiin onneksi perille, meni pari tuntia, mitään ei kuulunut, koneessa oli kuuma, pyysivät juomista rahaa, piti ihan hermostua, jakoivat sitten kaikille kupillisen, lopulta päästiin jatkamaan matkaa, jokin tekninen vika, jota eivät kertoneet :(