Mikä kuukausi sinun mielestäsi on paras aika pitää kesäloma ?

Viimeisimmässä Finnmatkojen mainoksessa kysellään sitä. Toukokuussa ensiläpöön, kesäkuussa sateita pakoon vaiko heinäkuussa vai sitten vasta elokuussa ottamaan aurinkoa varastoon syksyn sateita varten.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.04.2016 - 10:52

Se mikä kuukausi on paras aika pitää kesäloma riippuu siitä mitä kesälomallaan halua tehdä. Puutarhanhoidosta pitävälle tämä on tietenkin toukokuu, kylvön ja istutuksen kuukausi. Intohimoiselle marjastajalle elokuu, sillä suurin osa metsämarjoista kypsyy silloin. Metsästystä harrastavalle syyskuu jolloin monien riistaeläinten metsästys alkaa. Koululaisperheen vanhemmille heinäkuu jolloin on ainoa aika lomailla muksujen kanssa yhdessä 4 kokonaista viikkoa. Juhannustaikoja tekemään aikovalle kesäkuu jne...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.04.2016 - 20:23

Itse pitäisin mielelläni elokuussa, mutta tänä vuonna loman vietto siirtyy syksyyn.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2016 - 12:11

Mieleinen lomakuukausi riippuu paljon siitä, mitä aikoo loman aikana tehdä. Jos harrastaa marjastusta tai muuta sadon korjuuta silloin elokuu on sopiva. Ja pitämätön loma on usein paras, kun muut ovat jo lomansa pitäneet. Nyt eläkkeellä on aina lomaa, huomena Kreetalle kolmeksi viikoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 23.04.2016 - 01:36

kesäkuu olisi paras jos vain ilmat suosisivat, kesä alkaa kesälomasta ja on mukavampi jos kesä alkaa mahdollisimman aikaisin, eikä tervitse odotella montaa kuukautta lomaa, jonka jälkeen kesä on ohi ;)