Phuketissa terroristiuhka? - Suomen ulkoministeriö selvittää tilannetta. Onko jo otettava vakavasti em. uhkaus ja peruttava lähtö?

Lisätty: 15.02.2016 - 08:55

Vastauksesta kiitos. Um:n matkustustiedote on päivätty 3.2.16, joten viimeisintä tilannetta emme vielä tiedä.

Lisätty: 15.02.2016 - 22:18

Phuket Newsissä 15.2. kerrotaan, että poliisiylijohtaja kertoo, ettei uhka ole vakava eikä hälytystila ole näinollen ajankohtainen.

Avainsanat: iltalehti 14.2.16

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.02.2016 - 23:31

Uhkaus pitää ehdottomati ottaa vakavasti sillä valitettavasti varsin monet viimeaikaisista terroristiuhkauksista ovat toteutuneet ikävin seurauksin. Sen matkustatko Phuketiin tästä uhasta huolimatta päätät viimekädessä vain sinä eikä kukaan muu. Itse en Phuketiin lähtisi, en ainakaan ennen kuin saisin ulkoministeriöltämme kuulla terroristiuhan siellä (ja muualla Thaimaassa myös) loppuneen ja tuon alueen olevan taas turvallinen matkakohde.

Lisätty: 18.02.2016 - 11:12

Phuket Newsissä 15.2. olleesta uutisesta huolimatta suosittelen edelleenkin välttämään matkustusta tuolle alueelle ainakin niin kauan kunnes ulkomismisteriöstämme tuo alueen katsotaan taas olevan turvallinen matkustuskohde. Sinähän sen kuitenkin, kuten jo 14. 2. sanoin, viimekädessä itse päätät menetkö sinne, vai et jotenka hyvää lomaa jos sinne matkaat.

Kysyjän kommentti

Hyvä vastaus ja itse asiassa lohdullinen. Mikäli tässä vaiheessa peruuttaa matkan, niin melkoisen summan menettää. Lomamatkalle on lähdössä neljä henkilöä. Ja, vaikkei um ole tullut uutta tiedotetta, niin Phuketin korkeat viranomaiset eivät ole asettaneet saarelle hälytystilaa. Asia voi vielä muuttua ja en/emme vielä ole lomakohteessa. Kaikille napsuttelijoille turvallisia lomapäiviä kaikissa lomakohteissa, jonne matkustatte.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.02.2016 - 15:38

En todellakaan lähtisi itseäni "tarjoamaan" terroristeille.Nämä tämmöiset uhkaukset nykypäivänä niin usein käyvät toteen.Ne maat joihin turvallisesti enää uskaltaa lähteä vähenevät päivä päivältä.HARMI!

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 12.03.2016 - 03:44

kyllähän sinne voi mennä kunhan et mitenkään kuningasta loukkaa, siitä heilahtaa häkki :(