Pyydettiin kummiksi.En kuitenkaan enää kuulu kirkkoon.Rippikoulu ja konfirmaatio kyllä joskus tavan mukaan käyty...

Mitä mahtaa pappi sanoa?

Lisätty: 10.02.2016 - 21:26

Kuinka monen lapsen kummi täällä Napsussa hoitaa "velvollisuutensa" opettamalla Kristinuskoa kummilapselleen? Näen kummin tehtävän nykypäivänä ja aikana hieman erilaisena...Oikean ja väärän opettamisena,tukemisena ... Vanhempien apuna ja tukena olemisena eri lapsen kasvuvaiheissa.En käsitä edelleenkään, kuinka kirkko tässä nyt kamalasti voisi määrätä tai auttaa...Ketään nyt tällä en halua loukata,mutta eikö kirkko oppeineen voisi jo tulla tälle vuosisadalle?
Niin...Ja kummiksi kuitenkin menen :)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.02.2016 - 10:49

Valitettavasti virallinen kummivanhemmuus ei tällöin onnistu.

Lähteet:
tietämys

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.02.2016 - 12:51

Niin se vain valitettavasti on että jos lapsi kastetaan kirkossa hänellä täytyy alla kaksi kirkkoon kuuluvaa kummia. Tämä ei ole papista kiinni vaan kirkkohallitus on asian näin säätänyt, joten tälläisessa tapauksessa sinusta ei todellakaan voi tulla kummia. Kummiksi sinä voit tulla ainoastaan uskottomien nimiäisten kautta. Tarkempaa tietoa niistä saat googlettamalla Pro-Seremoniat / nimiäiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.02.2016 - 23:12

Kirkko ei hyväksy kirkkoon kuulumatonta kummiksi ja se on ihan ymmärrettävää jos ajatellaan mitä kirkko kummin tehtävällä tarkoittaa.