Missä sijaitsevat matkustajien turvallisimmat istumapaikat lentokoneessa?

Lisätty: 27.01.2016 - 22:25

Janjaalle kiitos vinkeistä. Luotan tehtyihin tutkimuksiin. Toisaalta etukäteen ei kuitenkaan voi koskaan tietää, että minkälainen onnettomuus lentokonetta kohtaa silloin, kun onnettomuus kohtaa lennolla.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.01.2016 - 10:53

Googlamalla: Valitse paikkasi lentokoneessa oikein - tässä ovat ... löydät 18.4.2013.Iltasanomissa olleen artikkelin jossa vastataan kysymykseesi. Samaisen lehden 30.6.2015 julkaisemassa artikkelista, Mistä löytyy lentokoneen turvallisin istuinpaikka? - Time selvitti, löydät lisää tietoa asiasta. Artikkelista Nappaa lennon paras paikka | Mondo.fi löytyy kolmas tietopaketti asiasta. Neljäs vstaus kysymykseesi löytyy Uusi Suomi lehdessä 26.6.2008 jukaistusta artikkelista. Sen löydät googlettamalla: Älä istu näille paikoille lentokoneessa | Uusi Suomi

Lähteet:
Googlehaku

Kysyjän kommentti

Tämä vastaus antoi perusteellisen vastauksen kysymykseen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.01.2016 - 11:33

Kaikki paikat ovat periaatteessa yhtä turvallisia. Mutta jos pudotaan korkealta ja kovaa tekee se yhtä "kipeää" istuu missä hyvänsä. Joissain pakkolasku tilanteessa voisi olla paraspaikka lähellä uloskäyntiä, koska silloin pitäisi päästä nopesti pois koneesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2016 - 18:24

Itse veikkaan että se on vaan tuurista ja tähtien asennosta kiinni että kuinka kurjasti käy vai sattuuko istumaan siinä "turvallisimmalla" paikalla, sano lehdet ja tutkimukset mitä tahansa.
Lentäminen on anyways turvallisin matkustusmuoto, joten itselleni on sinällään ihan sama missä tönötän koneessa ollessa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.01.2016 - 05:06

Kunhan ei ole viimeisellä penkkirivillä käytäväpaikka, jossa kaikki vessaan jonottavat tönivät sinua kun yrität syödä, niin istut mukavasti.