Pitääkö jouluna jakaa lahjoja myös aikuisille?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.12.2015 - 23:38

Meidän perheessä annetaan lahjat myös aikuisille. Myös me aikuiset kirjoitamme joulupukille jossa kerromme pienet lahjatoiveemme ja kirjeen toimitamme nykyään sähköpostilla toisillemme. Näin on helppo ostaa jotain sellaista mitä toinen toivoo, ei tule hukkaostoksia. Lahjat ovat yleensä korkeintaan muutaman kympin hintaisia käytännöllisiä tavaroita tai kirjoja/cd-levyjä/elokuvia. Myös itse tekemäni sukat, lapaset, pipot ja kaulaliinat ovat odotettuja lahjoja. Perheenjäseniä lukuunottamatta en muille sukulaisille lahjoja laita, se on sovittu aikaa sitten. Vielä kun vanhempani olivat elossa, heitä tottakai halusin jouluna muistaa.Tietenkään lahjoja ei kenenkään PIDÄ antaa kenellekään, antaminen on vapaaehtoista ja tulee hyvästä sydämestä.

Kysyjän kommentti

Paljon hyviä vastuksia ja piiun vastauksesta löytyy myös muille hyviä ideoita. Ko. vastaus sai hyvälle tuulelle jo näin paljon ennen joulua.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.12.2015 - 10:19

Ei. Ei ainakaan joka joulu sillä joulu on parasta silloin kun jokainen meistä voi odottaa sitä joutumatta tressaamaan itseään sillä mitä itsekullekkin aikuistuttavaleen ja -sukulaiseleen taas kerran lahjoittaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2015 - 11:54

Meillä on sovittu, ettei aikuisille osteta lahjoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2015 - 12:08

Meillä sovittiin jo vuosia sitten, ettei lahjoja osteta lainkaan ja se on myös pitänyt :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2015 - 20:12

Kun ei niitä pieniä lapsia ihan lähipiirissä ole...Sovimme yleensä joulun alla,että jokaiselle yksi lahja.Ja tarpeellinen.Usein kimpassa ostamme jotain suurempaa.Mitään krääsää ei osteta.Vain tarpeellista.
Esimerkkejä aiemmpien joulujen saaduista lahjoista : Lahjakortti /5 x hieronta, talviulkoilupuku ja nastakengät, uusi auton akku, yleiskone, radio/soitin autoon jne...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2015 - 20:08

Kyllä ostan läheisille pienet paketit ( esim. ostin kummaleki vanhemmalleni ledi valolla toimivat pilarikynttilät, palvelutalossa kun ei saa aitoa kynttilää polttaa).
Lasteni perheelle ostin kunno Hacmannin paistinpannut, mutta lapsenlapset kumminkin on pääasia.. lapsilleni kerään tällähetkellä kassia johon pistän kaikkea tarpeellista, kahvipaketista alkaen ( kuiva aineet) + pesuaineet.. ym..