Laitatko jouluvaloja? Ja, jos laitat, niin joko valosi palavat vai milloin laitat jouluvalot?

Avainsanat: joulunodotus jouluvalot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.11.2015 - 11:13

Kyllä laitan sillä minusta jouluvalot ja -kyntilät kuuluvat ehdottomasti jouluun. Ilman niitä joulu olisi kovin ankea. Takapihallamme on palanut jo viime viikosta saakka ajastimen päässä oleva suuri valokartio. Sen mieheni on tehnyt ohuista puunrungoita ja niihin kietomistaan jouluvaloketjuista. Tänään laitamme vielä etupihalle pienemmän valokartion valoketjuineen,valoporon ja lasisen tähden jossa siinäkin palaa sisällä ketju jouluvaloja. Kaikissa valoketjuistamme osa lampuista on sinisiä sillä muutoin ne eivät näkyisi mihinkään pihamaatamme pimeällä alati valisevien ovi-ja pylväsvalojen vuoksi.

Kysyjän kommentti

Itsetehty valokartio on se juttu, miksi ko. vastaus on paras.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.11.2015 - 10:56

Laitan partsille valot, mutta joulukuussa eli ensi viikolla :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2015 - 10:59

Kaamosvalot pistin suuren lyhdyn sisään ja ulos pari viikkoa sitten.Ovat ns.mattaväriset ja kirkkaat.Sellaisessa paikassa,että näen ne itse sisälle,mutteivat häiritse naapureita.
Muutaman talon päässä sitten taas jo loikottaakin (entiseen malliin) kirkkaan siniset valot, koko talon seinustan pituudelta ja näkyvät taatusti avaruuteen asti.Onneksi eivät paista ihan naapurissa.Pelästyisin poliisien tulleen ....Että missä apua tarvitaan...Sininen väri ei ole ihan luonnollisemmasta päästä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2015 - 16:29

Talvivaloiksi itse kutsun... Ovat ne jo tuossa kolmisen viikkoa valoa pimeyteen tuoneet...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2015 - 18:45

Itse olen viettänyt jo kaksi viikkoa toisessa kaupungissa äitiäni hoitamassa ja olen yli uudenvuoden, jos kaikki hyvin menee, en siis laita kotiini jouluvaloja tai -verhoja yms. Äidin luona laitoimme jo parvekevalot (valkoiset ja punaiset) ja joulutähti ikkunaan, tosin sitä ei vielä polteta. Kynttelikkökin on ikkunalla. Ja valoenkeli (ei pala vielä) ja aitoja kynttilöitä muutama sisällä. Enempää ei pieneen yksiöön tarvitsekaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2015 - 18:54

Talvivaloja yleensä laitamme sitten, kun siltä tuntuu ja otamme taas pois sitten, kun siltä tuntuu. Tänä talvena ei vielä ole muuta laitettu, kuin pöytäkynttilöitä ja pari lyhtyä ulos. Niille tuli viime viikonlopun sähkökatkosten vuoksi erityinen tarve. Saapa nähdä, jos vaikka ensi viikonloppuna innostuisi laittamaan lisää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2015 - 01:34

Valoja pimeyteen olen jo laittanut parvekkeelle muutama viikko sitten ja ne saavat palaa liki kevääseen saakka valoa antaen. Ensimmäisestä adventista, eli viime sunnuntaista alkaen myös jouluvalot ikkunoilla palavat pimeään aikaan, ne otan pois kohta loppiaisen jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2015 - 07:18

Marraskuun pimeillä alan poltella talvivaloja ja valot lähtevät lepoon tammikuulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2015 - 13:14

Osa on jo päällä, muutamia lisään pikku hiljaa, jouluun mennessä kaikki valmista..