9 v tyttö kuoli Long Islandilla, kun pit bull-rotuinen koira hyökkäsi tytön kimppuun. Mitä ajatuksia em. uutinen sinussa herättää?

Avainsanat: nbc news mtv.fi/ulkomaat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.11.2015 - 10:57

Koira kuin koira on väärin koulutettuna, tai täysin kouluttamattomana vaarallinen tappokone, jonka ikiaikainen villi luonne tulee esille vähäisimmästäkin syystä. Tästä syystä ainuttakaan koiraa ei tulisi luovuttaa kenellekkään missään päin maailma ilman omistajakoulutusta jottei tuollaisia Long Islandin kaltaisia järkyttäviä tapauksia pääsisi sattumaan. Tästä syystä myös koiraomistajilla pitäisi olla autonomistajien kaltainen katsastuspakko kerran vuodessa, Tuossa koirakatsatuksessa asiansa osaavat koirakouluttajat tarkistaisivat, että koiran omistaja saa pidettyä sen hallinnassaan ja koira voi jatkaa edeleen asumistaan omistajansa luona ilman omistajakoulutuksen uusimista.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.11.2015 - 16:05

Kyseinen rotu on (varsinkin Amerikassa) jonkinlainen egon jatke mm. hip hoppareille.Jos omistajan taidot ei riitä, voi koirasta kun koirasta tulla hyvinkin arvaamaton.Kyseinen rotu on myös suosittu huumepiireissä.Ikävä kyllä.

Muutaman Bitt bullin henk kohtaisesti tavanneena, voin sanoa,että oikeanlaisella koulutuksella mitä mainioin seura-ja harrastekoira!