Annatko joululahjoja ja pidätkö lahjojen ostamisesta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.11.2015 - 15:56

Tykkään joulusta ja lahjoista,jos oisin varakas ostaisin paljon lahjoja.Lahjoja on kiva antaa.

Lähteet:
oma kokemus

Kysyjän kommentti

Samaa mieltä, en ymmärrä miksi joululahjavastaisuus on saanut ihmisissä vallan. Eihän lahjan tarvitse edes kallis olla, joten rahanmeno ei voi aina olla perustelu. Kiitos vastauksestasi!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.11.2015 - 18:44

Annan, mutta vain sukulaislapsilleni sillä päätimme monta, monta vuotta sitten sukulaistemme ja ystäviemme kanssa lopettaa lahjojen antamisen aikuisille lahjottavien määrän alkaessa nousta huimiin lukemiin. Minulle tämä päätös oli valtava helpoitus, sillä en ole koskan pitämyt lahjojen keksimiseen, ostamiseen ja tekemiseen liityvästä tresistä. Lahjoja paljon mielummin ilahdutan läheisäni vierailemalla heidän luonaan, tai lähettämällä itsetehdyn persoonallisen kortin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2015 - 19:48

En erityisemmin pidä joululahjojen ostamisesta, koska maailmassa on niin monenlaista hätää ja puutetta. Mutta, kun kristitty olen, niin en voi joulua sivuuttaa ja lapset odottavat aina joulua syystä tai toisesta ja lapsille on jotain tietysti ostettava myös lahjaksi.

Lähteet:
oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2015 - 22:20

Ostan muutaman lahjan.Tarpeellisen.Mukava nähdä saajan ilme, kun tiedän hänen pitävän siitä.Tulee hyvä olo :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2015 - 07:13

Lahjoja ostetaan meillä vain pienille lapsille, näin on sovittu ja hyvä näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2015 - 17:58

Meidän perheessä ei ole enää vuosiin ostettu lahjoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 07.11.2015 - 00:34

annan joululahjoja, en pidä ostamisesta, on hirveä riesa miettiä että mitä ostaisi, tykkäisin jos joku tekisi valinnat puolestani ;)