eikö se ole epäeettistä jos henkilö vaihtaa puoluetta ennenkuin on yhtäkään kokousta pidetty.

onko mielestänne silloin äänestäjiä petetty.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.11.2008 - 22:16

On petetty äänestäjiä pahemman kerran, näitä ikävä kyllä silloin tällöin tapahtuu.
En siedä. Tosi kiero temppu jos nyt Suomeksi sanoisin, kun ei kehtaa tässä kiroilla julkisesti.

Lähteet:
oma tieto

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.11.2008 - 20:03

Jos minä olisin äänestänyt sellaista henkilöä, luultavasti en äänestäisi häntä enää tulevissa uusissa vaaleissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2008 - 20:09

Politiikasta en paljoakaan tiedä, mutta ns. takinkääntäminen mielestäni törkeää ko. henkilöä äänestäneitä kohtaan... se luottamus... se luottamus... sun muu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2008 - 07:01

Puhutte nut minusta.Mutta tämä ratkaisu oli aivvan pakko tehdä.Nyt kun tunnen Peussuomalaiset,pidän pätöstäni oikeaksi ja perustelluksi.Minä eikä ajamani asiat muuttuneet miksikään,puolue vain vaihtui.Mutta jos nyt Napsulaisetkin kääntävät minulle selkänsä,olen todella pettynyt.Olen saanut niin paljon uhkauksia,jouduin sulkemaan verkkokauppani,tietokonettani pommitetaan jatkuvasti,yittämällä syöttää koneeseeni viruksia.Voitte kaikki kertoa oman näkemyksenne.Vasta sitten muodostan uuden käsityksen Napsulaisista.Ne,jotka nyt ovat kaverilistallani ja ovat minua vastaan,voivat vapaasti poistua,minua tukevat otan avosylin vastaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2008 - 08:37

Kyllä on petetty ja pahasti. kunatvaalit ja parlamenttivaalit on se tilanne jossa äänestetään puoluetta ja tietysti myös henkilöä. EU-parlamenttivaalit ovat hieman eri asia, silloin henkilö painaa aika paljon. Viimemainituissa vaaleissa olen ainakin kerran äänestänyt puoluetta jota en yleensä äänestä mutta oli kyse tunetmastani erittäin pätevästä ja kielitaitoisesta henkilöstä. Omassa puoluessanikin on valitettavasti muutama loikkari, en äänestä heitä.
Ennenkuin asettuu ehdolle, täytyy tuntea puolue hyvin. Mainitsemasi puolue ptiää sisällään varmasti monenmoista tyyppiä, kaikki ei ole yhtä kuin puolueen vetäjä joka on ihan ok.

Lisätty: 25.11.2008 - 08:38

Valitan, muutama painovirhe.

Lisätty: 25.11.2008 - 10:52

Se joka haluaa välttämättä alimmantason politiikkaan, etsii puolueen jonka riveistä on helpoin päästä läpi - hyvin usein näin. Ja sitten loikataan. Tällaista näkee valitettvaasti.

Lisätty: 26.11.2008 - 08:58

Äänestäjien täytyy olla ensitä tarkempia siinä ketä äänestää. Helppoa ei ole taustatietojen hankinta luonnollisestikaan jos ei millään tapaa ole mukana "sisäpiireissä". Omassa puolueessani on aika hyvin edennyt eräs loikkari, olin erittäin skeptinen hänen suhteensa mutta nyt kun olen tutustunut häneen, on ihan hyvä henkilö ja saattaisin jopa äänestää häntä. Loikka ei ollut kovin radikaali, ei mitään vasemmalta oikealle tai päinvastoin. Valtakunnan ja Euroopan tason toimijoista saa jo aika hyvän kuvan kun seuraa toimintaansa. Kuntapolitiikka on se vaikein kohta, ainakin isossa kaupungissa.

Lisätty: 27.11.2008 - 14:25

Loikkari on ehkä laskelmoinut kenen riveistä pääsee läpi ja loikannut heti kun tuli valituksi. Erittäin likaista peliä.

Lisätty: 09.12.2008 - 13:33

Kannattaisi miettiä asioita tarkoin ennen kuin lähtee kalstelemaan omaa etuaan eli kenen riveihin menee. Häpeä myös kokoomukselle jos sinne loikkasi... onneksi se oli Turussa. Tuollainen henkilö ei ole kunniaksi millekään ryhmälle.
Törkeä temppu ja jos olisin äänestänyt, ottaisin yhteyttä suoraan ja antaisin sitä ns. palautetta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2008 - 09:29

Kyllä se on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2008 - 00:27

Kyllähän tuollainen loikkaus on tosi väärin useammastakin näkövinkkelistä katsottuna.

Vaikka lähtisi siitä romanttisesta oletuksesta , että kaikki kyseistä loikkaria äänestäneet olisivat hänen kanssaan samaa mieltä puolueen vaihdosta (mikä sekään ei voi käytännössä pitää paikkaansa), niin siitä huolimatta jää petetyiksi vielä isompi joukko puolueen muita, huonommin menestyneitä, ehdokkaita äänestäneitä, joidenka äänet sitten ovat menneet mahdollistamaan tämän loikkarin valintaa. Nämä nyt vähintäänkin voivat oikeutetusti tuntea tulleensa petetyksi ja olla vihaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2008 - 01:10

Politiikan teossa on yleensä niin vähän etiikkaa, että siihen rötöstelyyn kyllä sopii loikkarointikin mukaan. Väärinhän se on, niin väärin (muttei kuitenkaan laissa kiellettyä). Äänestäjät sitten muistavat jos muistavat ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2008 - 01:34

Etiikka on etiikkaa. Politiikka on politiikkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.12.2008 - 19:45

Maarit Rostedt petti omat äänestäjänsä ja kaikki muut perussuomalaisia turussa äänestäneet.
Maaritin läpi menoon tarvittiin vielä yli tuhat perussuomalaisia äänestäneiden ääntä hänen omien 257äänen lisäksi.
Maarit ei olisi päässyt äänimäärällään kokoomuksen listalta läpi millään.

Minä olen oikeutetusti erittäin vihoissani Maaritille, koska itse äänestin Maria Lohelaa ja tällä tavoin edes autoin myös Maaritin läpi pääsyä. En koskaan tule hyväksymään Maaritin tekoa, enkä vastaavanlaatuisia loikkauksia tapahtui ne sitten missä tahansa puolueessa!

Nukkuvien puolue on suomen suurin ja olen varma, että monille taasen vahvistui se, ettei äänestämisellä voi vaikuttaa ja politiikot ajavat vain omia etujaan.Maarit vei taas uskon lukemattomilta ihmisiltä, jotka rehellisesti halusivat olla mukana vaikuttamassa tässä yhteiskunnassa ja äänestivät kansallisvelvollisuudesta. Maaritin loikkaus oli heille mitä syvin loukkaus.

Se mitä Maaritin nyt pitäsi tehdä, olisi poistua areenalta ja pyytää tekoaan anteeksi!!!!! Mitä nopeammin hän sen tekee sitä parempi. perussuomalaisten varamies hoitaisi homman loppuun, näin tomiessaan Maarit voisi viettää omatuntoista elämää ja saada takaisin kanssa ihmisten kunnioituksen, jota hänellä ei muuten tule koskaan olemaan, muuta kuin joiltakin hyvin harvoilta tekopyhilta teskentelijöiltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.12.2008 - 21:40

Demokratiaa pidetään hyvänä järjestelmänä ja äänestys on yksi olennainen osa sen toimintaan. Järjestelmää sunniteltaessa ajatus oli _hieman_ eri kuin, mitä loikkarit toteuttavat. Loikkaaminen on omiaan vähentämään uskoa demokratiaan ja se pitäisi sanktioida tietyissä tilanteissa. Erityisesti järjestetyissä ja suunnitelluissa tapauksissa, teon suunnitelmallisuus pitäisi olla koventava tekijä.

Maaritille itselleen: Kannattaisiko miettiä missä päässä se vika mahtaa olla, jos kaikki kääntävät sinulle selkänsä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.12.2008 - 22:11

Minun mielestä Kauhajoen ja Jokelan kaltaisissa tapauksissa on pitkälti myös kyse siitä, että henkilö on menettäny luottamuksen siihen, että maailmassa voisi oikeasti vaikuttaa.kyynisyys ja katkeruus naksahtaa päässä ja lopputuloksena surua ja loputonta tuskaa.

Miten esimerkiksi Maarit Rostedt voisi olla nuorten ihmisten esikuva tai miten paljon hänen loikkauksensa muka parantaa nuorten uskoa vaikuttamiseen ja politiikkaan? EI MITENKÄÄN!

Maaritin olisi mentävä itseensä ja mietittävä tarkkaan mikä olisi oikea ratkaisu tässä tilanteessa nyt!
Anteeksi pyyntö ei riitä, vain kongreettinen teko olisi hyvä asia, kuten muutto toiselle paikkakunnalle tai luopuminen valtuustopaikasta omantunnon syihin vedoten.(jos hänellä nyt mitään omaa tuntoa asiasssa on?)
Ei pidä unohtaa, että Maarit ei pässyt valtuustoon pelkästään omilla äänillään, vaan siihen tarvittiin yli tuhat muuta perussuomalaisille tullutta ääntä "Miten hän voi ohittaa tämän?"