Mikä oli lempiruokasi lapsena? Entä mieliruokasi tänään?

Lapsena tykkäsin eniten hernekeitosta.Nykyisin se on kaiketi Paella Valencia.Niin se maku muuttuu :)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.10.2015 - 19:23

Lapsena lempiruokiani oli äidin tekemä tirripaisti, eli käristeystä pekonista ja lihaliemestä suurustamatta tehty kastike jota meillä syötiin muussin ja ohuen ohuiden linpunsiivujen kera. Toinen lapsuudenaikainen lempiruokani oli imelletty perunalaatikko josta pidän valtavan paljon vielä nykyäänkin. Sen ohella lempiruokiani on nykyisin ukkokultani tekemät pippuripihvit sienikastikeen kera, poronkäristys, sekä kaikenlaiset kalaruuat.

Kysyjän kommentti

Voi tirripaistin olin ihan unohtanut! Sukulaistäti teki sitä usein Savitaipaleella kyläillessämme,kun olin lapsi.Ja kyllä olikin hyvää! Kiitos vastauksesta : )

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.10.2015 - 13:13

Äitini tekemä makaronilaatikko oli parasta lapsena ja nykyisin tykkään kovasti intialaisesta ruoasta :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2015 - 20:11

Lapsena pidin perunamuusista ja lihapullista tai perunamuusista kinkkutahnan kera. Valitettavasti lempiruokani on nykyisin joko itse tekemäni pizza tai ravintolasta tilattu pizza, joka on paistettu kiviarinauunissa - NAM. Kaikenkaikkiaan minulla on nykyisin useita ruokia, joista pidän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2015 - 22:29

Lapsena ehdoton lempiruokani oli imelletty perunalaatikko, jota sai valitettavasti yleensä vain jouluna ja tykkään siitä valtavasti vieläkin. Nykyään ei ole yhtä suosikkiruokaa, mutta hyvä suomalainen kotiruoka vie aina kielen mennessään.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 24.10.2015 - 23:04

koulussa valmistettu makaroonilaatikko (oli vielä omat keittiöt), nykyisin liha eri muodoissaan on ykkönen ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2015 - 07:40

Kalapuikot ja perunamuusi skidinä, tänäpäivänä kasvissosekeitto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2015 - 07:41

Lapsuudessa parasta oli mummon tekemä kesäkeitto, nykyisin ei varsinaista suosikkiruokaa ole.