Mielipiteesi Niinistön tiukkaan linjaan armahdusasioissa?

www.iltalehti.fi/uutiset/201...8_uu.shtml

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.10.2015 - 19:33

Olen presidentti Sauli Niinistön kanssa samoilla linjoilla armahduskäytänössä eli iloitsen siitä että hänellä on varsin tiukka linja armahduksiin. Minusta on vain hyvä asia ettei hän ole antanut armahduksia edes joillekkin "pikkurikollisiksi" luokiteltaville armahdysta anoville. Tällä tavoin hän viestittää maailmalle, juuri niin kuin pitääkin, ettei rikoisien teko Suomessa kannata, ettei täällä meillä ei hänen presidenttikaudellaan pääse armahdusten kautta enenaikaisesti vankilasta.

Kysyjän kommentti

Kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.10.2015 - 20:09

Presidentti Niinistö on varsin älykäs mies ja Niinistö on hoitanut työnsä aina moitteettomasti, joten vaikuttaa siltä, että presidentin tiukka linja armahdusasioissa perustuu faktatietoon eikä tunteseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2015 - 22:32

Ei rikollisia tule kevyillä perusteilla armahtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 24.10.2015 - 23:05

hieno homma, ei armahdusta kaikenmaailman palottelijoille ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2015 - 07:37

Arvostan Niinistön linjaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2015 - 07:41

Hieno homma. Turha noita armahtaa on. Mielestäni Suomessa on muutenkin liian löysät tuomiot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2015 - 17:30

On ihan hyvä, että tuomittu voi käytöksellään vaikuttaa tuomionsa pituuteen, mutta en nyt oikein millään keksi, miksi siitä asiasta päättämisen pitäisi kuulua presidentille. Vähän kummalliselta historian jäänteeltä tuntuu koko armahdusoikeus.