Olen lähdössä lokakuussa turkkiin. Muu ei pelota kuin vain se, että onko lento turvallisinta mennä sinne? Mitäs jos se tippuu :c

Avainsanat: turkki apua pelottaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.09.2015 - 16:02

Arvelen, että perillä Turkissa piilevät muut vaarat, kuin lentomatka Turkkiin. Kannattaa vilkaista Turkin matkustustiedote hyvissä ajoin ennen reissua. Turvallista lomamatkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.09.2015 - 15:52

Kyllähän lentäminen taitaa tilastojen mukaan olla turvallisin matkustusmuoto henkilöä ja kuljettua matkakilometriä kohden, jos sitä tarkoitit. Elikkäs tarkoittaa, että jos matkustaisit Suomesta Turkkiin jollain muulla tavalla, kuin lentämällä, niin sinulla olisi silloin suurempi riski joutua jonkinlaiseen onnettomuuteen, kuin lentämällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2015 - 20:12

Leo-setä puhuu asiaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2015 - 18:32

Leo-setä puhuu asiaa. Lentäminen on turvallisin matkustusmuoto. Todennäköisemmin taitaa voida joutua norsun tallomaksi...
Ja lentohenkilökunta pitää aina lennon alussa turvallisuusohjeet, jotta matkustajat tietävät toimia hätätilanteessa. Ja tuohon "mitä jos se tippuu" ei voi sanoa kuin että sitten se tippuu... Sille ei mahda juuri mitään. Mutta turvallista lentoa ja ihanaa Turkin reissua! Muista tsekkailla tosiaan matkustustiedotteita ennen lähtöä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2015 - 19:40

Viisivuotiaasta säännöllisesti lentäneenä,voin sanoa,että useamman maan liikenne on hurjempaa,kun tuolla ylhäällä meneminen.Lentäminen on kai turvallisin matkustamisen muoto?
Itse en lähtisi tällähetkellä Turkkiin maan epävakaan tilanteen vuoksi...Mutta toivottavasti matkasi onnistuu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2015 - 19:36

Niinkuin täällä on useaan otteeseen sanottu matkustaminen lentämällä on muita matkustusmuotoja turvallisempaa. Joten ei syytä lentopelkoon tämän vuoksi.

27.7.2014 Helsingin uutisissa julkaistun selvityksen mukaan vuosina 2010–2013 länsimaisilla suihkukoneilla tapahtui keskimäärin yksi kuolemaan johtanut onnettomuus viittä miljoonaa lentoa kohti. Vuonna 2013 yksi matkustaja kuoli 39,3 miljoonaa lentomatkustajaa kohti, kymmenen vuoden keskiarvon ollessa yksi kuollut 12 miljoonaa matkustajaa kohti.