Vietän tulevalla matkallani yhden illan Hampurissa. Missä päin siellä on "keskusta", siis kävelykadut, katukahvilat, ym.?

Avainsanat: hampurin keskusta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Paras vastaus

Vastattu: 07.09.2015 - 12:32

En ole käynyt Hampurissa itse, mutta googlettamalla sain seuraavanlaisia vastauksia kysymykseesi.

Rantapallo sivusto: Mönkebergsstrasse on Hampurin vanhin ja perinteisin ostoskatu. Se sijaitsee aivan kaupungin sydämessä, päärautatieaseman läheisyydessä. Katu on suljettu yksityisautoilta, mutta se ei ole täysin kävelykatu. Bussit, taksit sekä jakeluautot saavat ajaa katua pitkin.
Hamburg Tourismus GmbH:Jungfernstieg Alsterissa on jo pitkään ollut SE Hampurin ostos- ja kävelykatu. Ennenaikaan perheet kävelivät täällä sunnuntaisin ja ajoivat niinsanotusti "sisään" kaupungin seurapiirielämään ja "ulkoelämään" tyttäret, jotka eivät vielä olleet naimisissa. Tänään kaikki täällä pyörii ostosten ympärillä. Tarjolla suuria tavarataloja ja erinomaisia kauppoja.
Hamburg Tourismus GmbH:Eppendorf on monipuolinen. Samoin yliopiston alue. Täällä on elokuvateattereita, kapakoita ja kahviloita, kirjakauppoja ja vihannes-myymälöitä, viini-shoppeja, second hand- ja designer-putiikkeja sekä kaikenlaista pientä syötävää joka puolelta maailmaa, unohtamatta vihreitä puistokatuja Jugendstil-taloineen.