Mitä kaikkea on huomioitava ennen Yhdysvaltoihin lähtöä.

En ole koskaan käynyt, keväällä olisikin lähtö. Mitä kaikkea on tehtävä etukäteen, kuinka paljon erilaisia lippuja/lappuja on täytettävä tms?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.08.2015 - 11:22

Finnairin sivuilta löydät katavan luettelon kaikista niistä matkustusasiakirjoita joita sinulla Yhdysvaltoihin matkatessasi pitää olla mukana. Lisää tietoja matkalla tarvittavista asiakirjoista,rokotuksista ym. ja selvenyksiä nettitietoihin saat soittamalla kyseisen lentoyhtiön palvelunumeroon:
+358 600 140 140.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.08.2015 - 22:09

Saat varmasti hyvän vastauksen ukoasiainministeriön nettisivuilta ja, jos olet menossa seuramatkalle, niin matkanjärjestäjältä saat myös asiantuntevia neuvoja.

Lähteet:
oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 21.08.2015 - 23:35

yhdysvaltoihin pitää huomioida paljon asioita ja silti et voi olla varma että pääset edes maahan, ongelmia voi tulla puoluetaustasta, ay-taustasta, armeijasta tai vaikkapa johonkin heidän mielestä epämääräiseen järjestöön kuulumisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2015 - 17:37

Vähän samoilla linjoilla,kun Amu tuossa kertoilee.Itsellä ei ole kokemusta, mutta ystävätär ei meinannut päästä maahan (oli menossa sinne konserttiin) ,koska passissa oli muutama Venäläinen leima.Oli käynyt Pietarissa junalla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2015 - 15:49

Sinulla täytyy olla voimassaoleva passi ja alle kolmen kuukauden reissulle oleskelulupa ESTA, jonka saa netistä 14 dollarilla. Maahantuloviranomaisten kuulustelu saattaa muistuttaa Gestapon hommaa. Sinun täytyy vakuuttaa heille mm., että et ollut natsi vuosina 1939-1945. Silmäteräsi tutkitaan laserilla ... jos olet Bin Ladenin porukoita , voit näin jäädä kiinni. Sormenjälkesi tutkitaan. Rahaa on hyvä olla mukana. Se on rahayhteiskunta.