Mitä tarkoittaa puolueeton?

Avainsanat: puolueeton

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.11.2008 - 13:49

Riippuu siitä misät on kyse milloinkin. Aika vaiketa on olla puolueeton...
puolueista riippumaton on toinen käsite ja sitä on esim. jokin ilmesytvä päivälehti.
Puolueista riippumaton on helppo ymmärtää.

Lisätty: 09.12.2008 - 13:35

Puolueista riippumaton lehti on tosiasia. Yksi esiemrkki on Oulussa ilmestyvä Kaleva. Demari ei ole puolueista riippumaton...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.11.2008 - 20:32

See tarkoittaa miun mielestäni sitä että, jos vaikka kolmesta sisaresta kaksi kinastelee keskenään ja molemmat koittaa saada 'omalle puolelleen' sen kolmannen sisaren ja hää saanokin että 'mie olen puolueeton' en ole kummankaan puolella tuossa 'riidassa'

((Ja onhan nuita tietty muitakin esimerkkejä ihan muista aiheista, tää olkii vaan esmes.))

Tai vaikka lätkässä yks kannattaa Jokereita ja toinen Ässiä, kolmas on puolueeton ei kannata kumpaakaan eikä mitään joukkuetta..

Muilla tietenkin ammatillisempia vastauksia, miulla vain tämmöinen yksinkertainen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2008 - 21:00

Onhan näitä kaikenlaisia pueeettomia juttuja, minäkin olen miettinyt monta kertaa että onko niitä ollenkaan. Lehdistö käyttää Suomessa sanaa esim. puolueeton paikallislehti, Hesarikin on puolueeton, jokainen lukija voi itse päätellä onkohan puolueettomia lehtiä ollenkaan. Lehdissä ainakin on hyvin edustettuina jongun liikkeen tai ajatuksen mielipideitä runsaasti, onko se sitten puolueetonta jos niitä on liikaa.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2008 - 21:06

Puolueeton, mielestäni sama kuin riippumaton, ei ole kenenkään puolella, kuten yllä jo terhukkakin mainitsi... kos?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2008 - 22:21

Minusta puolueeton pitäisi olla myös oikeudenmukainen, mutta ei se niin mene. Onkohan sitä puoluettomuutta lainkaan? Sanotaan, että sitä kuusta kuuleminen, minkä juurella on asunto.

Ja lehdistä olen samaa mieltä kuin edellä...nekö muka puolueettomia.. just joo. Korkeat aatteet ja ajatukset ovat hienoja teoriassa, mutta raha kumminkin pyörittää nyky-yhteiskuntaamme. Ja onko raha puolueeton.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2008 - 18:28

Sitä että esim. jalkapallossa tuomari ei ole kenenkään puolella.
Tai.. suoraan sanottuna jos et ole kenenkään puolella! : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2008 - 01:44

Neutraalia suhtautumista kahden poolin välisiin näkemyksiin.