Saako elämästä nauttia omin ehdoin? Ja, jos saa, niin miten onnistut vaalimaan ko. asiaa?

Lisätty: 09.08.2015 - 14:49

Jokin aika sitten sain hoidettavakseni eläimen pennun, joka oli emonsa hylkäämä tai jostain toisesta syystä orvoksi joutunut. Välillemme kehittyi ainutlaatuinen suhde. Em. suhde aiheutti monenlaisia tuntemuksia sukulaisissa ja heissä, joita olin aiemmin ystäviksi tituleerannut. Yli kk:n ajan miltei päivittäin mielessäni kävi, että pennulle voi sattua jotain ikävää. Lähdimme kiireiden keskellä kesäloman viettoon kauemmas kotoa jokin aika sitten. Kesälomalla koitti pian päivä, kun ko. poikanen ja tuolloin miltei aikuinen pieni eläin menehtyi ennalta-arvaamatta ja äkillisesti silmiemme edessä. Lomaa tarvitsevan puolison loma keskeytyi, koska jouduin sairaalaan. Tässä opetus kaikille napsulaisille. Vaalikaa tunnetta, joka on hyvä älkääkä antako kenenkään älkääkö minkään asian tulla onnenne esteeksi. Useimpiin aikuisiin vaikuttavat muiden ihmisten mielipiteet ja eniten vaikuttavat juuri ne mielipiteet, joita joko ymmärtämättömät tai kateelliset ihmiset latelevat. Aikuisella on oikeus päättää omista asioitaan omaan menneisyyteensä perustuvan ja oppimansa tiedon avulla. Perheen ulkopuolisella jäsenellä ei ole oikeus puuttua toisen asioihin olipa sekaantuja sitten lapsi tai aikuinen. Aikuiset saavat ja voivat tehdä elämässään rohkeita ja itsenäisiä ratkaisuja eikä muiden mielipiteistä tarvitse piitata eikä omasta elämänfilosofiasta tai omista elämänarvoista poikkeavia mielipiteitä tarvitse kuunnellakaan. Tsemppiä ja hyvää syksyä kaikille napsulaisille.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.08.2015 - 09:25

tottakai,no proplem,en asu suomessa.

Lähteet:
oma kokemus

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.08.2015 - 09:39

Kyllä vain saa nauttia omasta elämästä.Miksi ei saisi?

Lähteet:
oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2015 - 14:30

Tottakait saa. Tätä elämän nauttimista omilla ehdoin saa mielestäni vaalittua parhaiten ottamalla aina silloin tällöin irtioton arkirutiineista ja omistautumalla tuolloin vain ja ainoastaan niille asioille josta itse pitää. Vaikka tuo irtiotto vaatisi vaikka matkustamista yksin pienelle lomalle, tai hetkellistä kieltäytymistä toisten mielipiteistä, tai.. ihan mitä vain pientä, vähäistä elämänmuutosta ilman toisten mukanaoloa siinä se tulisi kuitenkin uskaltaa toteuttaa. Ja minähän uskallan. Lähden vaikka lenkille juuri silloin kun haluttaa kysymättä siihen muilta joka kerta lupaa. Tällä tavoin lataan akkujani ja jaksan taas jatkaa elämääni arkirutiineiden keskellä.