Kuinka suret?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.08.2015 - 11:14

Surin vanhempiani yksin ja luin kaiken surusta käsittelevän kirjallisuuden. Suru muuttaa muotoaan, isäni menetystä surin todella kauan :(

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.08.2015 - 23:35

Kun suren käperryn oman itseni sisään, hautaan pahan oloni muilta piiloon ja itken enimmäkseen vain hiljaa itsekseni. Jos minun on surun keskellä jaksettava hoitaa käytännön asioita ja vieläpä enimmäkseen yksin saatan väsyä ja purkaa väsymykseni ja suruni sen myötä kiukkuna ulos sisältäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2015 - 12:45

Riippuu asiasta. Tästä kysymyksestä tuli nyt vain mieleen että puhutaan isommista suruista...
Olen siinä mielessä vielä onnekkaassa asemassa, etten ole joutunut läheisen kuolemaa suremaan. Tämä seuraava lause saattaa kuulostaa joidenkin mielestä tyhmältä, mutta surin edesmennyttä koiraani valtavasti. Olin yksinäinen lapsi ja sain koiran 8-vuotis lahjaksi ja koiruus eli 16 vuotta. Tuntui niin pahalta kun lähtö sitten kaverille tuli, vaikkakin se oli jo tiedossa. Ikävä on edelleen kova. Välillä on itketty, välillä naurettu.
Muutama ero on ollut, ensirakkaudesta eroaminen oli kaikista vaikeinta, silloin surin muutaman vuoden, välillä itketti, välillä ei pystynyt edes itkemään.

Itse olen ajatellut että suru häviää ajan myötä, ikävä jää. Se tässä pelottaakin, nimen omaan se ikävä. Isovanhempani ovat jo hyvin vanhoja, isäni vakavasti sairas, uskoisin että muutaman vuoden sisään joudun viettämään useampiakin hautajaisia. Kuolema ei pelota, minua pelottaa jäädä siihen ikävään.