Mitä olet mieltä lentokone ruuista? Maksatko siitä erikseen, vai jätätkö kokonaan ottamatta?

Lisätty: 22.07.2015 - 08:30

Ystävälläni on paha keliakia.Hänen ruokansa /leipänsä ovat olleet niin kummallisia/pieniä, ettei hiirikään olisi niistä kylläiseksi rullut...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.07.2015 - 08:49

Olen aina vähän ihmetellyt, miksi lentokoneessa matkan hintaan on haluttu sisällyttää ruokaa, vaikka muissa kulkuvälineissä ei ole ja nythän lentoyhtiöt näyttäisivätkin vähitellen olevan tuosta käytännöstä luopumassa.

Viime reissulla (Finnair) ostin menomatkalla kanapastan ja paluumatkalla kreikkalaisen salaatin. Ne olivat hintaansa nähden (5€) ihan kelvollisia, vaikka annokset olivatkin pieniä.

Syön lentomatkoilla enempi ajankuluksi, kuin nälkääni.

Kysyjän kommentti

Kiitos.Onneksi nykypäivänä saa valita :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.07.2015 - 15:29

Jos on kuulunut matkan hintaan niin olen ottanut... Eivätpä ne kovin herkkuja ole. Enkä ole koskaan lentänyt 5 tuntia pidempään, joten kyllä sen ajan syömättäkin on pärjännyt :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.07.2015 - 21:03

Joskus ko. ruoat maistuva hyvältä, mutta useimmiten eivät. Tilasin taannoin vähälaktoosisen aterian lennolle. Ko. ateria oli kuitenkin mielestäni huono, joten en ko. ateriaa syönyt. Ja lapsistani toinen on nirso ruuille ja, kun tyttöni ei ateriaansa syönyt, niin minä söin tyttöni laktoosia sis. atrian ja ko. ateria oli todella hyvä. Em. ateria taisi sisältää lihaa ja olisiko lisukkeena ollut muusi ja keitetyt vihannekset. Nam! En suosittele pitkillä lennoilla ravinnottaoloa kenellekään.

Lähteet:
oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2015 - 05:57

Välillä hyviä, välillä vähän huonompia. Kerran olen tilannut kokeeksi erikoisruokavalio-annoksen, toista kertaa en siihen sorru, oli nimittäin aikalailla luokaton, kadehtien katsoin normiannoksen ruokia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2015 - 09:42

En ole maksanut erikseen ja onnettoman pienet annokset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2015 - 15:42

Erikseen en lentokoneruuasta maksa. Viimeisimmät hyvät kokemukset lentokonesafkasta ovat Turkish Airlinesilta ja Aeroflotilta, joiden maksuton (kasvis)ruoka oli oikeasti hyvää. AirBerlinin "snacksit" olivatkin sitten ihan luokattomia.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 26.07.2015 - 00:36

ostan aina ruuan koneessa jos ei se siihen muuten kuulu, matkalla saa yleensä kohdemaan ruokaa, pääsee fiilistelemään jo matkalla, ja yleensä kellonajat lennoilla on niin surkeat jompaan kumpaan suuntaan että on pakkokin jotain syödä ettei polvet notku sitten kun raahaa isoa laukkukasaa johonkin ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2015 - 16:03

Vaihtelevia ruuat ovat. Muistaakseni parhaan lentokoneaterian olen syonyt lennolla Singapore-Jakarta: Pekingin ankkaa ja se oli todella meheva ja herkullinen ateria. Nyt lentaessani kesakuussa Tukholmasta New Yorkiin en edes tiennyt, etta annos olisi pitanyt tilata etukateen. Kaytavan toisella puolella oleva hollantilainen tytto kuuli lentoemannan ja minun valisen keskustelun ja halusi antaa annoksensa minulle, koska hanella oli jokin vatsatauti eika han halunnut syoda sita itse. Ei se nyt ihmeellinen ollut.