Oletko noussut Burj Khalifan huipulle? Ja, jollet, niin mikä on korkein rakennus, jonka huipulle olet noussut?

Avainsanat: kaikki maailman korkeimmat rakennukset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.07.2015 - 23:02

Rakennuksen juurelta mitattuna korkein rakennus, johon olen noussut on Willis Tower Chicagossa, jonka yleisölle avoinna oleva näköalatasanne, The Skydeck, on 412 metrin korkeudessa.

Merenpinnasta mitattuna korkeimmalla sijaitseva rakennus, johon olen noussut, on Ranskan Chamonixissa sijaitsevan Aiguille du Midi vuoren huipulla oleva näköalatorni, jonka ylin näköalatasanne on 3842 metrin korkeudessa.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Willis_Tower fi.wikipedia.org/wiki/Aiguille_du_Midi

Kysyjän kommentti

Leo-setä on noussut kahden hyvin korkean rakennuksen huipulle, joista minulla ei ole aikaisempaa tietoa. Em. syystä Leo-sedän vastaus on paras.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.07.2015 - 05:26

En ole noussut, en pidä korkeista paikoista, joten pyrin niitä välttämään. Aikanaan kävin Kairossa tv-tornissa ja se lienee korkein rakennus, missä olen käynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2015 - 09:44

En ole noussut ja ei toi huipulle nouseminen ole mun juttuni ollenkaan :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2015 - 22:05

stadionin torni

Lähteet:
tosi

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 16.07.2015 - 01:01

eipä ole tuttu, mäkihyppytorni lienee korkein rakennus jossa olen käynyt tai kerrostalo jossa on 15 kerrosta, kummmankaan metrimääriä en tiedä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2015 - 16:12

Kai World Trade Center ... silloin, kun se viela oli olemassa. Sears Tower Chicagossa oli korkein joskus 1980.