Omistatko ns. kevyen matkalaukun? Onko siitä todellisuudessa paljonkaan hyötyä? Ovatkohan kuinka kestäviä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.07.2015 - 05:24

Omistan yhden kevytlaukun, se on ollut monella reissulla viimeisen viiden vuoden aikana ja on hyvin kestänyt.

Kysyjän kommentti

Kiitos!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

amu
Vastattu: 14.07.2015 - 02:28

minulla ei ole kevyttä matkalaukkua, voisi olla hyötyäkin, täytyy aina niin tarkkaan punnita laukkua takaisin tullessa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.07.2015 - 19:37

En vars. omista henkilökohtaisesti ko. laukkua, mutta perheelläni on yksi ko. laukku. Ostin hiilikuituisen merkkilaukun alennuksella ja muistaakseni ko. laukussa on useamman vuoden takuu. Laukku on ultrakevyt ja, kun laukkua kohtelee normaalisti, niin laukku säilyy ehjänä. Jos olisi ollut mahdollista, niin olisin ostanut toisenkin vastaavanlaisen. Em. laukut ovat hyvin hintavia. Ko. laukku on myös tilava ja laukun alla olevat pyörät helpottavat laukun liikuttamista.

Lähteet:
oma kokemus hiilikuitulaukusta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2015 - 22:07

en omista.

Lähteet:
tosiasia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2015 - 23:18

Minulla on ollut vain kaksipyöräisiä vetokahvallisia kangaslaukkuja. Ne ovat kevyempiä, kuin kovat laukut, joten lentokoneeseen tavaraa saa mukaan parisen kiloa kovaa laukkua enemmän, mutta vastaavasti kaikki vähänkin särkyvämpi matkatavara on syytä suojata hyvin, esim. varrellisen vaelluskengän sisään.

Jos laukku tulee vain auto- tai laivamatkailuun, jossa ei painorajoituksia ole, saattaa kova laukku olla turvallisempi.