Onko Suomi mielestäsi maailman paras maa? Ja, jos olet sitä mieltä, että Suomi on paras, niin kerrohan perustelut mielipiteellesi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.07.2015 - 15:48

Suomi on paras maa, tai on ainakin niin kauan kunnes tähän maailmaan syntyy se maa jossa kaikille löytyy töitä, kesät on kohtuullisen lämpimiä ja talvet sopivan lumisia, autoilu verotonta, politiikot kansaa ymmärtäviä ja jossa jokainen voi elää seksuaalisesta, poliiittisesta ja uskonnollisesta kannastaan huolimatta arvostettuna ja pidettynä ihmisenä.
Suomi on paras maa koska täällä ei järise eikä tutise mikään, ei purkaudu tulivuoret, riehu taifuunit, tai muut hirmumyrskyt, eikä maan asukkaita piianaa koleran kaltaiset kulkutaudit, tai jatkuat nälänhädät, eikä joka pienimmänkin kylän raitlla kävele vastaan asehulluja jengiläisiä.
Suomi on paras maa koska tämä on meidän täällä kirjoilla olevien kotimaa tuhansine järvineen, jokamiehenoikeuksineen, joulupukkeineen, neljine vuodenaikoineen ja kaikkine meitä harmittavine asioineenkin.

Kysyjän kommentti

Luepa janjaan vastaus vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.07.2015 - 07:47

Suomi on monessa suhteessa ihan hyvä maa.Siltikään en pidä Suomen ns.talvesta (Tosin tässä ns.kesässäkään oikein kehumista ole...),koska se menee pakkasen puolelle.
Maa,jossa voisi asua ilman sukkia,olisi hyvä maa asua.Kerrospukeutuminen ja toppavaatteisiin ahtautuminen on syvältä!

Politiikkapuoleen en edes kommentoi :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2015 - 21:03

Mielestäni suomi on parasmaa asua ja elää vaikka Sipilän hallitus on puikoissa.Olen suomalainen henkeen ja vereen.Pidän kaikista vuodenajoista ja meillä on vielä ilmaa jota hengittää,puhdasta vettä juomiseen,metsässä marjoja ,sieniä kerättäväksi.Olen suomalainen.

Lähteet:
oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 14.07.2015 - 02:36

suomi on maailman paras maa monessa asiassa, mutta on paljon asioita joissa suomi ei ole maailman paras maa, lopputuloksena voisi kait sanoa että suomi on hyvä maa ja täällä puhutaan ymmärrettävää kieltä, joten täällä on helpompi tulla toimeen kuin jossain muualla ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2015 - 18:00

Täällä on kehtoni, tänne mä toivon hautanikin. Täällä on kaikki mulle mi kallista on.

Lähteet:
Muunnelma Keski-Suomen kotiseutulaulusta.