Ajatuksia Kreikan tilanteesta? Mihin suuntaan mahtaa siellä tavallisen ihmisen elämä suunnata?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.07.2015 - 08:38

Tavalliset ihmiset kärsivät ja maksavat laskut, taitaa olla suunta vielä alaspäin. Kaikkiaan melkoinen farssi tämä koko Kreikka-tilanne on ollut.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.07.2015 - 12:11

Kyllä se niin on, että köyhimpää kansan osaa koskee kaikki kiristykset suhteessa eniten. Matkustan Kreikassa vain Kreetalla, jossa elämä on erilaista kuin mantereella, mutta kyllä sieläkin näkee roskiksen kaivelijoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2015 - 12:49

Kreikka on tällä hetkellä niin suuressa ahdingossa, että siitä poispääsemiseksi maa tarvitsee todellisen ihmeen. Tätä ihmettä on tuskin tulossa lähiaikoina. Se jos mikä tietää tavallisten kreikkalaisten elämään yhä ankeanpia ja taloudellisesti ahtaampia ajanjaksoja. Se tulee myös ajamaan yhä useamman kreikkalaisen joko sosiaaliavun piiriin, tai maahanmuuttajiksi paremman toimeentulon toivossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 11.07.2015 - 23:33

surkeaa siellä on kaikilla köyhillä, varsinkin nuorilla ja vanhoilla köyhillä, keski-ikäisillä on omaisuutta ja säästöjä ja osalla jopa huonopalkkainen työ. sama meno se on alkamassa täälläkin. rikkaat muuttavat kirjansa ruotsiin tai gaymansaarille ;) köyhät maksaa työttömyyskorvauksista kaikki palvelut joita tarvitsevat, työssäkäyvät selviävät tästä kuivin jaloin jos saavat pitää työpaikkansa. yhteistä on HUONOT johtajat :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2015 - 16:30

Jotain ovat päättäjät saaneet aikaan kuluvalla viikolla, mutta tämä Kreikan velkataakka on niin äärettömän kokoinen, etten osaa järkevästi kommentoida asiaa. Arvelen, että pienituloisimmilla on tälläkin hetkellä vaikeinta ja heillä, joilla raha-asiat ovat paremmin, niin ei ole yhtä vaikeata kuin pienituloisilla. Joskin on tod. näk., että kaikki kreikkalaiset joutuvat nyt nipistämään menoistaan.

Lähteet:
oma näkemys Kreikan tilanteesta