Miksi työttömiä syyllistetään?

Työtön on syytön siihen, että yritykset säästävät vähentämällä väkeään kysynnän heiketessä. Kuitenkin työttömiä syyllistetään työtävieroksuviksi sohvalla makoilijoiksi ym. Nyt julkisuudessa esitetyt toimet tähtäävät vain tuottavuuden parantamiseen, ei työttömyyden vähentämiseen. Jos on varaa lisätä työaikaa, miksi ei siihen työhön käytetä työttömien reserviä? Ja jos oikeasti halutaan työttömät töihin, siirryttäisin 6 tunnin työpäivään ja jaettaisiin työtä kaikille halukkaille. Mutta siihenkään ei tunnu löytyvän halukkuutta. Jos tilanne on tämä, niin ehkä olisi syytä lopettaa valitus ja työttömien haukkuminen. Ehkä järjestelmä tarvitsee työttömänsä.

Avainsanat: työttömät

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.06.2015 - 21:17

Työttömiä syyllistetään työnvieroksujiksi ja liian laiskoiksi hakenaan työtä jotta edes osa heistä tästä leimasta päästkäkseen perustaisi oman firman tai ottaisi vastaan korvauksiakin vähemmän rahaa tilille tuovan työn. Näin halutaan yhteiskunnan (valtion ja kuntien) pääsevän työttömien elatusvelvollisuuksien hoidosta vähemmillä kustanuksilla kuin muutoin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.06.2015 - 21:55

Ko. kysymys meni nyt yli hilseen - sorry.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 06.07.2015 - 21:42

olen matulan kanssa täysin samaa mieltä, tuleva työajan pidennys lisää työttömien määrää ja lisäähän se myös yritysten voittoja ja johtajien palkkioita, siihen sitä nyt sitten satsataan vaalien jälkeen, hienoa, en uskaltanut kepua äänestää, mutta aika moni muu uskalsi :( kuuden tunnin työpäivä olisi ratkaisu kaikkiin ongelmiin, työssä jaksamiseen, työttömyyteen, tuottavuuteen, valtion talouteen, lista on loputon.... ;)