Oletko ottanut/meinaatko ottaa rokotteen puutiaisaivokuumetta vastaan?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.05.2015 - 07:14

En ole ottanut, mutta ottamista harkitsen, koska kaavailussa ensi vuonna vaellusmatkat Keski-Euroopassa, ja siellä tautiriski suurempi kuin kotikonnuilla. Kotikonnuilla riittää metsäreissujen jälkeen vielä punkkisyyni. Rokote tehoaa puutiaisaivokuumeeseen, mutta borrelioosia esiintyy meillä kuitenkin enemmän ja siihen tämä rokotus ei tuo apua.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.05.2015 - 20:49

En asu riskialueella (luulisin...) enkä vierailekaan kovin usein....En ole ajatellut asiaa sen tarkemmin....Mutta sen tiedän, että rokotus tätä kamalaa tautia vastaan on hyvä asia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2015 - 08:56

En ole ottanut, mutta harkinnassa on. Vaikken tietääkseni asu riskialueella järki sanoo että suojautuminen tätä tautia vastaan olisi kaikesta huolimatta hyvä juttu. Eihän sitä nimittäin koskaan tiedä missä se punkki tulevina vuosina asustaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2015 - 10:35

En ole ottanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.05.2015 - 21:57

En enkä aio ottaa.