Kuinka saat palkkasi riittämään? Pystytkö laittamaan mitään säästöön? Haluatko edes säästää?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.05.2015 - 13:30

En käytä alkoholia, nikotiinia tai muita huumeita ja tässä iässä kaikki tarpeelliset käyttötavarat on jo oikeastaan hankittu, joten aika vähillä sitä pärjäilee.

Yllättävien menojen varalle on jonkin verran säästössä, mutta sen enempiä en yritäkään säästää.

Kysyjän kommentti

Kiitos!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.05.2015 - 19:31

Jonkin verran jää sukanvarteen pahan päivän pelastajaksi. Opiskelen ansiosidonnaisella ja teen duunia opiskelujen ohella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2015 - 05:47

Aina sitä vähän saa raavittua sukanvarteen säästöjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2015 - 11:26

Niin pientä palkkaa en ole saanutkaan ettenkö siitä jotain olisi pystynyt laittamaan säästöön pahan päivän varalle. Luonteeseeni ei nimittäin kuulu tuhlaileminen eikä raha polttele näpeissäni. Säästän ennenkaikkea karsimalla perheemme menoista kaikki turhat ja tuiki tarpeettomat rahankuluskohteet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2015 - 12:47

Matalapalkka-alalla työskentelevänä täytyy sanoa, että välillä säästäminen tuntuu olevan tuhottoman hankalaa. Parhaiten olen siinä onnistunut kun olen heti palkkapäivänä laittanut säästöihin tietyn summan. Palkkapäivänä maksan myös laskut. Tämän jälkeen katson paljonko tilille nyt ylipäätään jäi rahaa. Hyvällä tuurilla seuraavaan palkkaan mennessä on käyttötilille jäänytkin vähän pesämunaa, mutta välillä on niitä huonompia kuukausia.
Turhat hömpötykset kun jättää pois ja ei niitä heräteostoksia tee, niin kyllä tälläkin palkalla elelee... Mutta ei mitenkään prameasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2015 - 17:05

Palkka riittää hyvin, kun kyseessä on pitkä työsuhde. Työsuhteen kesto määrittää sen, että kuinka ansiotulon kanssa voi elää.