Mitä mieltä olet väh. 1 h työmatkasta henkilöautolla, kun ko. on ns. pätkätyö?

Lisätty: 01.05.2015 - 15:04

Talvella jouduin varaamaan työmatkaan aikaa 1,15 h, että pääsin turvallisesti perille. Tuolloin päätin, etten, ko. työmatkaan enää tee, koska kolmasosa työmatkasta oli vaikeakulkuista ja liukasta pikkutietä. Työssä on palkitsevaa ja saahan tuosta työssäsi vähän ansiotakin, joten tässä mielessä työssä voi käydä kauempanakin. Toivon kuitenkin että työtä löytyisi lähempää kotia. Minulla, kun on 2 alakoululaista lasta ja toinen lapsistani on vasta 7.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.04.2015 - 07:25

1½ vuotta ajelin töihin tunnin suuntaansa. Sitten onneksi löysin töitä lähempää. Olihan se melkoista ajan haaskausta, mutta tiedän kyllä, että moni joutuu valitettavasti käyttämään työmatkaansa paljon enemmänkin aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.04.2015 - 15:50

Aikoinaan itselläni kului lähemmäs tunti julkisilla työmatkaan suunta ja lapsille tuli pitkä päiväkoti päivä :( Onneksi aika kultaa muistot ja siitäkin ajasta selvittiin sisulla :) Olihan se aikamoinen tuntimäärä esim. kuukaudessa mikä työmatkaan kului :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.05.2015 - 15:10

Väh.tunnin työmatka suuntaansa on järjetöntä. Näin etenkin silloin kun se on työ vuorotyötä, tai pikkulasten vanhempien suorittamaa eikä työpäiviin pitkien matkojen lisäksi mahdu töissäolon, sinne menon ja sieltä poistulon, lasten hoitoonviennin ja sieltä poishaun lisäksi juuri muuta. Valitettavasti maamme on kuitenkin niin huonossa jamassa ettei kaikille työikäisille millään löydy hommia kohtuuaikaisen työmatkan päästä. Tämä tosiasia on vain hyväksyttävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2015 - 10:40

Itse en moiseen lähtisi.Menisi hermot ja pikkuhiljaa varmaan kaikki muukin päin puita....Kukaan ei kyllä tilanteesta nauttisi.Ja jos vielä pätkätyö...Ei.En suostuisi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2015 - 15:43

Jos vielä pätkätyöstä kysymys niin en kyllä suostuisi... Tunti on aivan kamalan pitkä matka suuntaansa. Varsinkin kun on lapsia, päiväkotipäivät venyvät myös heillä. Kaksi tuntia päivästä on paljon käyttää työmatkoihin.. Itselläni mies kuluttaa kyllä 3-4 tuntiin työmatkoihin päivässä pahimmillaan. Työajat ovat sellaiset, että täällä ruuhkasuomessa jää jumiin auttamatta vaikka välimatkat eivät ole pitkiä.
Valitettavasti tietenkään aina ei voi sinällään valita, töitä kun on tehtävä että pystyy elämään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.05.2015 - 18:02

En oikein ymmärrä mitä merkitystä on sillä onko pätkätyö vai vakituinen, palkkaahan molemmista samalla tavalla saa. Tuo tunti on kokemukseni mukaan aika tavallinen työmatka-aika, ei mitenkään erityisen pitkä. Mutta tottakai sitä olisi mielellään lähellä työssä jotta ei vapaa-aikaa menisi työmatkaan.