Mistä ihmeestä saan troijalaisen viiruksen tietokoneelleni aina välillä?

Kone on forkattu joka kerta sen jälkeen kun f-secure on poistanut viruksen. En käy missään pornosivuilla tms. :D Voiko virus kulkea muistikortin mukana esim koulun koneelta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.03.2015 - 01:18

Troijan hevonen on haittaohjelma, joka kätkeytyy muiden ohjelmien sisään. Se pääsee tietokoneeseen kätkeytymällä oikeisiin ohjelmiin, kuten näytönsäästäjiin. Tämän jälkeen se lisää käyttöjärjestelmään koodin, joka avaa saastuneen koneen luvattomille käyttäjille. Troijan hevoset eivät yleensä leviä itsestään, vaan virusten, matojen tai ladattavien ohjelmien mukana. Näin sanottiin Virukset: usein kysytyt kysymykset -Windowsin ohje sivuilla googlessa. Ymmärtäisin tästä, että troijan hevonen on voinut tulla aivan hyvin koulussa lataamasi tiedoston mukana ja elää koneessasi koska et ole poistanut "troijlaistiedostoasi." Sinun siis pitää selvitää minkä ladatun ohjelman sisällä troijalainen lymyää ja poistaa tämä "saastunut ohjelma" jos kerta viruksien matojen poistolla et saa troijalita karkoitettua.
Selvitäksesi troijalaisen poistourakasta sinun kannattaisi mennä ongelminesi tietokoneasiantuntijan luo. Hän voi auttaa sinua parhaiten. Saat myös kuulla häneltä ymmärsinkö tuon Windowsin ohjeen oikein vai en.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

amu
Vastattu: 29.03.2015 - 00:58

niitä saa mainoksista, kaikenmaailman myyntipaikoista, sähköposteista ja kyselyistä. pornosivuilla saa olla aika rauhassa, niissä tienataan muilla tavoin eikä se onnistuisi jos jokaisen kävijän kone saastuisi heti ekalla kerralla ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2017 - 14:25

Lähes mistä vaan noita haittaohjelmia voi tulla. Kannattaa pitää kaikki laitteet suojattuina, myös puhelimet ja tabletit. Myös netin käyttäminen kannattaa turvata VPN-ohjelmiston avulla. Parhaat ohjelmistot ja vieläpä edullisesti tarjoaa suomalainen F-Secure. Kolmen laitteen suojaaminen vuodeksi maksaa vain muutaman kympin. virustorjunta.biz/ tarjous kannattaa hyödyntää, jos päädy tähän vaihtoehtoon. Sivusto tarjoaa myös paljon lisää tietoa aiheesta.

Lähteet:
virustorjunta.biz/