Mitä mieltä vankien "palkkojen" nostamisesta?

Itsellänihän tuo taistelee jollain tapaa oikeustajua vastaan...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.03.2015 - 18:27

Suomessa nyt muutenkin silitellään päätä, vaikka mitä tekisi.Jos tapat miehen tai tapat hirven.Arvaa kummasta saa rankemman tuomion? No joo...Aika mustavalkoinen vertaus, mutta kuitenkin.
Ei pitäisi mitään palkkoja kyllä nostaa.
Sensijaan se siirtyminen vankilan muurien sisältä vapauteen,siihen pitäisi panostaa.Monilla sama kierre alkaa samantien uudestaan....Ehkä paikkakunnan vaihto,tukiasunto tai työ,tai molemmat. Mutta TIETYN ajan, että pääsee jaloilleen.Siis niille,joilla on oikeasti haluja muuttaa elämäänsä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.03.2015 - 09:46

Siitähän vasta riemu taparikollisten sakissa syntyisi jos vankien "palkkoja" nostettaisiin ja saisivat nuo rikoksiin koukuun jääneet valtion kustantaman ilmaisen asunnon ja muun ylöspidon lisäksi vähän aijempaa enempi rahaa taskujensa pojahjalle. Vankila olisi heille entistäkin varmemmin vain lepola jossa viettää lomaa ammatista nimeltä rikokset ennen uuden työjakson aloittamista.

Vankien palkkoja ei todellakaan pitäisi nostaa, ei ainkaan toistuvasti muurien taakse joutuneiden. "Vankipalkan" noston sijaan pitäisi ottaa monia muita konsteja käyttöön vakilaan joutuneiden auttamiseksi. Heitä tulisi tukea nykyistä enempi etenkin vankilajakson jälkeisen elämän ensikuukausina. Tämän tukeminen tulisi kohdentaa kaikkiin vankeihin ja tehdä niin ettei entisellä vangilla olis enää mahdollisuutta/tarvetta uusiin rikoksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 22.03.2015 - 02:08

eihän nuo tietysti palkkoja ole ja kun vielä joutuvat maksamaan niillä omat puhelut ynm. niin aika hyvä järjestelmä, jos eivät saisi palkkaa, niin sitten pitäisi ilmaiseksi antaa kaikki palvelut eikä kenellekkään työ varmaan maistuisi ;)