Johan pomppasi! Mitä olette mieltä,kun PAKOLLA jotain pitäisi ruveta tekemään!?

www.iltalehti.fi/uutiset/201...8_uu.shtml
Miten mahtaisi käytännössä edes toimia...?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

amu
Vastattu: 03.03.2015 - 00:44

ainakaan feministien ei kannata lukea tätä ;)

saas nähdä tuon "tasa-arvon" kanssa. omien kokemusten perusteella suomessa miehet eivät ole tasa-arvoisia.
ensimmäisenä tulee mieleen avioero, kyllä siinä mies on kaukana tasa-arvoisesta jos pariskunnalla on lapsia. omaisuuden kanssa lienee tasaisempaa johtuen miesten korkeammasta varallisuusasteesta.
toiseksi tulee mieleen se että miehen vuosi on 10 kuukautta, mies ei kerkeä keskimäärin olemaan eläkkeellä juuri ollenkaan, eläkemaksut ovat kuitenkin samat molemmilla sukupuolilla
kolmanneksi, miestä ei seulota, testata eikä tueta missään elämän vaiheessa, paitsi jos on rahaa ja itse niin haluaa.
neljänneksi juuri tuo pakollinen asepalvelus, oma poikani on tyttöä 1.5 vuotta vanhempi, ei mennyt opiskelemaan kun odotti asepalvelusta, no selkävian takia joutui vähän lykkäämään palvelusta, yritti mennä opiskelemaan, ei kerennyt päästä haluamaansa paikkaan kun koitti uusi yritys armeijassa, no, se meni tällä kertaa hyvin, mutta tyttö oli mennyt ohi jo usealla vuodella opinnoissa vaikka on reilusti nuorempi. tyttö saattaa halutessaan tehdä lapsia, joka tasoittaa työuran pituutta poikaan nähden mutta mikään pakko se ei ole.
naisille on annettu kiintiöitä ja muita helpotuksia, (esim, armeija, on vapaehtoinen mutta esimieskoulutukseen on naiskiintiö), miehille kiintiöt eivät kuulemma kuulu, suomessa on paljon aloja joita opiskelee pääsääntöisesti naiset koska miehet eivät ilmeisesti opi niin monta kirjaa ulkoa niiiin hyvin kuin naiset, mieskiintiötä ei kuitenkaan voi jostain syystä harkita ;)
omituisin naiskiintiö on isojen yritysten hallituspaikat, jota puuhaillaan. naisilla ei ole mitään kiintiötä perustaa yrityksiä, ei pieniä eikä isoja, tulevat sitten johtamaan kun suurin työ on tehty, reilua, eikö vain ,)
vasta tehdyn väitöskirjan mukaan nainen saa samasta työstä samassa yrityksessä 2-3% parempaa palkkaa kuin mies, koska yritykset pelkäävät jäädä kiinni miesten suosimisesta palkkauksessa. naisten vuotuinen työaika on todellakin paljon pienempi. se selittää pääosan tuosta miesten ja naisten palkkaerosta (väitöskirjan mukaan). miehet tekevät paljon enemmän ylityötä ja ovat usein töissä myös silloin kun nainen hoitaa vauvaa tai odottaa sitä.
se että mies on töissä ja nainen hoitaa vauvaa, johtuu usein siitä että miehen palkka on parempi ja nainen haluaa hoitaa vauvaa, viis töistä. nyt ollaan pakottamassa miehet hoitamaan vauvaa ja äiti pakotetaan töihin että naisia palkkaavilla työnantajilla olisi kivempaa.
miehet eivät saa leskeneläkettä, mitäpä ne sillä kun on niin pirusti muutenkin rahaa. (tähän pitää lisätä muistaakseni, en jaksa tarkastaa ;) ja mies kuitenkin kuolee ennen naista, joten eihän niitä leskimiehiä juuri edes ole ;)
vielä tuosta parisuhteesta, esim. jos nainen saa uskoteltua miehelle että lapsi on hänen ja mies tunnustaa sen, sitä ei voi perua jälkeenpäin vaikka mikä testitulos tai ihonväri muuta väittäisi, nainen ei saa petoksestaan edes rangaistusta, se on voi voi miehelle ;(
parisuhteessa mies on usein varakkaampi koska nainen ei huoli itseään köyhempää puolisoa itselleen, tämä koskee enmmän koulutettua, varakasta väestönosaa. köyhät miehet saavat ketä saavat puolisoikseen, hyvä ulkonäkö auttaa alkuun, mutta voi voi jos näyttää frankensteinilta, sillon pitäisi olla paljon rahaa että missit pörräisivät ympärillä ;)
toki on varmasti paljon asioita jotka ovat oikeasti naisilla huonommin, mutta kaiken kaikkiaan, jos tasa-arvosta halutaan uskottavaa toimintaa, sen täytyy koskea molempia sukupuolia eikä tätä nykyistä rusinat pullasta hommaa.

Kysyjän kommentti

Olen kanssasi osittain samaa mieltä....Jokatapauksessa kirjoituksesi oli hyvä! Kiitos siitä :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.02.2015 - 19:50

Saahan sitä haluta tuommoisia... Ja eihän tuo nyt taitaisi tulla toimimaan mitenkään päin käytännössä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.03.2015 - 13:57

Lyhyesti ja ytimekkäästi sanottuna: pakolla ei synny kuin sutta.. Jussi Niinistön ehdoituksessa ei siis ole mitään järkeä ja se jääköön sellaisenaan unholaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2015 - 10:34

Kaikki mikä pakolla tehdään, eikä tule tekemisenhalusta, on tuomittu epäonnistumaan. Saahan sitä pakottaa, mutta ei saa sitten kiukutella, jos tulos ei ole toivottu.