Millä saada hiukset kasvamaan?

Ongelmani on se, että hiukseni eivät kasva olkapäiltä eteenpäin. Muutenkin koko kuontalo muistuttaa enemmän harakanpesää.
Tiedän sen että olen värjännyt hiukset ns. pilalle, tummasta vaaleaan, shokkivärejä ja ties mitä.
Olisiko joku vitamiinikuuri ja tietenkin huitaisisi hiusten värin suunnilleen omaa vastaavaksi niin ei tarvitse enää värjätä... Onko kukaan kokeillut Priorin tms valmistetta?
Oliko apua vai kasvoiko vain parta? :D

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.02.2015 - 20:38

Hius kasvaa noin 6,4 milliä kuukaudessa. Kasvukausi voi kestää jopa kuusi vuotta, minkä jälkeen hius putoaa pois hiustupesta ja tekee tilaa uudelle hiukselle. Tämä on hiusten luonnollista uusiutumista.Hiustesi enimmäispituus riippuu tämän uusiutumiskierron pituudesta. Jos kierto on kuuden vuoden sijasta vain kaksi, hiuksesi jäävät luonnollisesti lyhyemmiksi kuin kuusi vuotta yhtä mittaa kasvavat. Paras konsti yrittää pidentää tätä uusiutumiskietoa ja samalla lisätä hiuksiin edes vähäisen pituutta on leikkauttaa tasaisin väliajoin niiden vaurioituneet päät ja pestä ne miedolla pesuaineella. Hiuksen kuoren korjaamiseksi ja sen terveyden palauttamiseksi hiuksen pH-arvon pitää olla 4,5. Siksi myös hiuksen kaikenlainen vaurioittaminen värjäyksin, permanentein jne. pitää lopettaa.
Näiden konstien lisäksi hiuksien pituuskasvun ja tuuheuttaumisen lisäämiseen, vaurioiden korjaamiseen ja päänahan kiristelyn ym.siihen kohdituvien vaivojen poistamiseen tarvitaan myös hyvää ja monipuolista ruokavaliota ja terveitä elintapoja. Samoin kuin koko muukin kroppa myös hiukset kärsivät huonoista elintavoista ja ruokatottumuksista.
Noista Priorin valmisteita ja muista senkaltaisista tuotteista tuskin on haitaa jotenka kokeile ihmeessä, mutta lopeta heti jos huomaat haittavaikutuksia.